Alla inlägg den 26 juli 2006

Av dahlith - 26 juli 2006 00:38

Gick upp tidigt. Vi tog Maria Magdalena marknaden med en gång på fm istället för att vänta tills eftermiddagen. Det var bra tid att komma. Inte särskilt mycket folk och lagom värme. Mats köpte en ny plånbok, Jesper också. Sandra fick en svart-vit-prickig kort kjol. Jag svarta 3/4 byxor. Jesper köpte ett nytt örhänge en ring.Var också på Kvantum i Åhus och handlade. Köpte bl.a en gul luftmadrass.Ringde till V.C för att höra om Jespers odlingsprov (svinkoppor?). Det var inte färdigt fick jag svar på långt om länge. Skulle ringa imorgon vid 13 och få svar.Var på campingen igen sen vid 12.45 B-M och Ola kom precis då också. Gick ner och la oss på stranden jämte Des o Leif, Anki o Uffe, Birger o Ann-Charlotte, Isabelle, Mimmi och Tommy (Leifs brors fosterson). Gick rätt ut i havet. 25 grader varmt. Jätteskönt! Låg i någon timme sen upp och sola. Brände faktiskt mig på ryggen. Gillar inte att ligga på mage men det gick bra idag. Det svalkade skönt också precis invid havskanten. Jag gick från stranden vid 16 för då hade jag känningar av att jag brännt mig. Ville ta en dusch. Fick vänta i 25 minuter innan jag blev insläppt i duschen. 2 unga tjejer ockuperade den. Själv blev jag färdig på 4 minuter.B-M och Ola stannade på fika också. Bytte örhänge på Jesper. Tog av läkeörhänget 1 vecka för tidigit och satte i ringen han köpte på marknaden. Oj, vad han grät! Han tyckte att det gjorde jätteont.18.30 följde jag med Ola och dom. De skjutsade mig hem för jag skulle hämta Volvon till campingen.Missy var innen när jag kom hem. Tiger och alla andra katterna kom. Stack nästan med en gång. Men funderade faktiskt på att ringa till Mats och säga att det var punktering på Volvon för att ha en ursäkt till att stanna hemma. Var duktigt trött på campinglivet efter att behövt vänta så länge på duschen. Var inom Ica innan jag körde ner till Rigeleje igen.Karin ringde när jag körde och undrade om de kunde komma och hälsa på oss. Naturligtvis! Det är ju hur trevligt som helst.Mats hade tacos och sånt färdigt när jag kom. Käkade och sen städade jag undan och diskade. Ungarna lekte med en massa andra ungar här på campingen.Mats gamla chef campade precis intill oss upptäckte vi.Karin och Lasse kom vid 22 ca. De åt först. Gav dom vars en kaffemugg vi köpt på marknaden idag. En med en hund på och en med hästar. Karin, Mats och jag drack Baileys och Lemon Bacardi.Leif var och hämtade oss sen. Vi gick bort till Ankis och Uffes tält. Där var Leif o Des, Birger o Ann-Charlotte också. Mats bjöd på Lemon Bacardi. Vid 0.30 gick Lasse och Karin och vi till vårt förtält. Drack en Baileys till. Jätteskoj att träffa Karin o Lasse. Tycker att de är helt underbara människor!Ungarna sov i våra sängar. Sandra la sig förresten själv när vi satt med Leif och dom.Idag stod det i tidningen att det varit en blottare på den andra campingen som vi var på (Tredenborg). Han hade stått framför ungarna. Vilken tur att inte jag var där nu för då hade jag varit vansinnig!Ikväll har det varit 23 grader varmt hela tiden. Har inte funnits mycket till svalka. Såg på nyheterna att det varit 32,2 grader i Osby. Fast där hemma hade det visst kommit några droppar regn och åskat lite.Fick ett sms av Karin vid 1.30 Katterna går in genom kattluckan för den har gått isönder och går inte att låsa längre. Ha ha... då myser dom naturligtvis!

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards