Direktlänk till inlägg 18 augusti 2008

Kontrollhäxa... det är jag i ett nötskal.

Av dahlith - 18 augusti 2008 01:11

Jag ska om några dagar påbörja Pila-projektet.
För mig är det fruktansvärt jobbigt att bara tänka på det. Inte att jag ska göra något eller så, utan det handlar om att jag ska bli synad ut i fingerspetsarna. Det är det som är det jobbiga att hela tiden vara centrum och att bli analyserad in i minsta detalj. Sånt har jag aldrig klarat av.

Men nu har alltså Försäkringskassan fått lite pengar och har året ut på sig att se till att så många som möjligt kommer med i detta pila-projekt.
Till saken hör ju att det är ganska viktigt att komma ut snabbt och lätt så det är ju inte helt fel att göra en sån här sak. 
Det är nog snarare så att jag är rädd för vad de ska skriva om mig. 
Läste på nätet att de skrivit om en person att hon hade bruna ögon och stripigt hår.
Hallå liksom... vad har det med saken att göra? Har det något med arbetsförmågan att göra? Nej, absolut inte. Och det är väl lite sådana saker som jag är rädd för att det ska klankas ner på mig på något vis. Sen det här att jag inte har full kontroll heller gör det jättejobbigt.

På lappen som jag fick från konsulterna till Pila-projektet så stod det bara tiderna som jag har fått och på andra lappen en karta från Hitta.se. Högst upp står det bara centralstationen. Okej. Hur hittar jag dit? Jag känner inte till Malmö. Nog borde de kunnat ge en förklaring hur man ska ta sig dit. Inte bara en bild över innerstan.


När jag hade fått dessa två lappar så satt jag först och tjöt i en timme och sen ägnade jag 2 timmar åt att lusläsa skånetrafikens turer. Var finns hållplatserna?
Efter en hel del luskande kom jag fram till att jag kan hoppa av vid konserthuset i Malmö så ska det ligga precis intill sen. (hur kan jag veta att konserthuset har en hållplats som skåneexpressen stannar vid?)

De där konsulterna borde ju ha många ifrån Kristianstadstrakten där. Kunde de bara inte offrat lite tid på att kolla varifrån man kommer och sen berättat att du kan ta skåneexpressen och hoppa av precis här utanför... Så mycket enklare det hade blivit och mycket mindre tårar.

Nu har jag i alla fall skrivit ner alla busstider som jag ska hålla och försökt få ordning på vad som ske med mig dom närmsta veckorna.
I fredags var jag på resecentrum och köpte månadskort så att jag kan ta mig dit. 990:- men det blir ju klart billigare än med bil.

Idag körde jag och hela familjen ner till Malmö för att reka var jag ska hålla till.
Kan säga att trots att vi hade kartan från konsulterna så var det inte lätt för oss att hitta dit. Men när vi hade kört fel (trodde vi), då visade sig att vi trots allt hade hamnat rätt och vips så fanns konserthuset där till höger om oss. Nu vet jag åtminstone var jag ska hoppa av. Pust! Skönt att bara veta en sån sak.

När vi ändå var i Malmö så tänkte jag att Tösen kunde shoppa lite kläder på Mobilia. Mhmmm... okej... hur hittar vi till mobilia nu då? 
Jag fick för mig att det brukar vara något med c-ring, mässhallarna och sallerupsvägen. Vet inte hur fel jag är på det men vi hittade ju stora skyltar och det kan hända att vi körde några varv för mycket men till Mobilia kom vi i alla fall.
Tösen köpte lite kläder också och var himla nöjd.
Sonen hittade ett set till fotbollsträning på Intersport 290:-
Vi hann inte med så mycket eftersom vi inte var där förrän 16:45 och de stängde 18:00.

När vi ändå var ute och "söndagskörde" så körde vi inom Lund och käkade. Körde sen ett annat håll hem på lite kringelikrokvägar. Körde inom Eslöv.
Världens tristaste stad fick jag höra att det var. Men jag tyckte allt att det såg mysigt ut där. Varför har Eslöv blivit utnämnd till Sveriges tristaste stad?

Körde om Röstånga och sen var vi vid gamla vägasked. Det är numera ett vildmarkscenter. Har för mig att det är lite hällörade folk som äger det, men det såg fint ut.
Sen körde vi vägar som jag knappt vet om jag hittar igen. N.Rörum,Sösdalatrakten Det blev nog över 20 mil vi körde åtminstone, men det var det värt för vi hade det så trevligt i bilen. 
Dessutom var jag ganska nöjd, för nu vet jag ju var jag ska hoppa av i Malmö.
Kontrollhäxa är nog bara förnamnet på mig...




 
 
Ulla

Ulla

6 juni 2009 15:05

Hej,kikar in på din fina blogg.
Men ser ut som att du inte är in så ofta.
Synd. Ser att du har bl.a släktforskning som intresse,det har jag med. Kolla in hos mig när du kan och vill
Kram

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

19 juni 2009 11:39

Kikar in och önskar dig en GLAD MIDSOMMAR.
Kram Ulla

http://ladyinblue.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dahlith - 18 augusti 2008 01:00

Jag brukar göra lite tipsrundor till midsommar. Tänkte dela med mig av den som jag gjorde till i år.Om ni skickar ett mail till mig nalleli-s@hotmail.com  med er mailadress, så kan jag skicka frågorna färdiga med bilder och frågeformulär och rättelse...

...

Av dahlith - 22 juni 2008 23:59

 

Av dahlith - 1 juni 2008 23:39

Vill bara berätta att idag har jag gjort mat bestående av lax i ugn. wokgrönsaker som jag stekte. Hollandaisesås och oliver. Gjorde quornburgare och quornfileér till sandra och karin.  Sandra och jesper och lasse fick även ris till detta. märkte att ...

Av dahlith - 25 april 2008 00:33

Kan berätta att jag fortsatt att äta lchf på veggevis. Har nu hållit på i 13 veckor. Känns inte ett dugg jobbigt alls. Tänk jag får äta grädde, smör och ost utan samvetskval. Mitt problem är dock att jag får i mig lite för lite protein. Är inte så gl...

Av dahlith - 12 april 2008 00:30

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards