Alla inlägg under augusti 2006

Av dahlith - 12 augusti 2006 01:46

Har inte orkat skriva något på länge nu.Vet inte om jag någon gång i framtiden fortsätter.Men just nu känns det som om det är punkt för mitt bloggande.Har inte mått så bra på sistone heller.Kanske jag fortsätter mitt dagboksskriveri bara för mig själv. En dagbok som bara jag kan läsa...Vem sjutton tycker egentligen att det är intressant att läsa om mig och mitt liv?Det känns som att allt är över... sommaren är slut.. skolan börjar för barnen. Mats börjar på nytt jobb. Bara jag går ensam kvar... dessutom är jag dömd till att sluta röka...Vi får se ifall jag kommer tillbaks... Kanske det bara är en svacka...?I vilket fall.. Ha det bra!

Av dahlith - 1 augusti 2006 01:04

Mats var i Årröd och hämtade hem mer bränne.När han kom hem klippte han de delar av gräset som hade växt lite. Var ju mest ogräs som växt.Ungarna var ganska snälla mot varandra, fast lite högljudda. Det gör inte så mycket bara jag slipper bråket som det brukar vara.Andrea och Ronny och Alexander + kompis kom hit. De skulle låna högtryckstvätten. De stannade inte så länge.Jag och Jesper körde in till stan för vi skulle handla en massa presenter till Sandra.Parkerade i närheten av Ola och B-M:s bil. Tydligen var de på shopping också.Köpte mp3-spelare,en bratzdocka, en massa kläder, smycken, tofsar och klämmor, diadem, parfymer, skolsaker, sudokobok och lite annat smått och gott.Jesper köpte 2 stycken hjärtan fyllda med godis till henne.När vi kom hem var sandra och mats hos Karin och Lasse. De hjälpte till att sätta upp markisen tydligen.Jag samlade ihop kvittona och räknade ihop vad jag handlat till Sandra. Blev alldeles chockad...!!! Trodde inte att jag handlat för så mycket. Summan blev 2411:60. Det är ju inte klokt! Jag tyckte att jag bara handlat lite. Fick otroliga samvetskval och blev lite deppig. Hur sjutton ska jag göra nu. Jesper fick för 1000:- mindre när han fyllde år... ändå tycker jag att jag knappt köpt något till Sandra. Antingen får jag lämna tillbaks något som jag köpt till Sandra eller också får jag ge Jesper ca 1000:- för att kompensera det hela.Blev inte glad på resten av dagen efter att jag räknat ut detta. Hur sjutton kunde jag hålla så dålig koll på summan?Mats, Lasse och Frans var här och tömde i vattenbrunne på äckligt vatten. Varför vet jag inte för det är inget som går in i dricksvattnet ändå. Men jag fick ju träffa Frans en liten stund iaf. Han verkade snäll.Var hos Karins hästar och klappade Nalexia och Lilleman.Mats och ungarna körde uppt till Årröd och skulle hjälpa Ola med att leverera höbalar.Jag var en runda i affären och sen satt jag och tittade på "morden i Midsommer".Mats och barnen kom hem strax innan 23. Fick då reda på att Andrea gjort slut med Ronny ytterligare en gång. Verkar väldigt jobbigt det förhållandet. Förstår mig inte på hur Andrea tänker... Pratade med Ronny och han var ledsen och hade många tankar...Känner mig lite lurad själv av Andrea. Hon har duperat mig också...Mats berättade att det skulle komma 35 mm regn inatt och att det skulle åska stort. Får nog stänga av datorn när jag lägger mig om en stund. Brukar alltid ha den igång dygnet runt.Elsie ringde förresten i förmiddags och undrade när vi ska fira Sandra. Sa att det blir på söndag vid 16-tiden. Tror att det blir bäst så. Då kan vi ju ta något att äta också.Kan fortfarande inte smälta att jag handlade för så mycket pengar till Sandra. Har dubbelkollat kvittona men de stämmer... Känner mig helt usel just nu...

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards