Alla inlägg den 3 juli 2006

Av dahlith - 3 juli 2006 00:14

Mats var uppe vid 4 och kom iväg till jobbet. Ganska förvånande att jag också var klar vaken och hade till och med hunnit sova en liten stund. Men jag somnade om och sov någon timme till.Full fart med en gång. Packa kylväskan och stora väskan. Handdukar, kaffe, vatten, saft, mackor, marmelad, jordgubbssylt, räkost, bullar, kex, rissallad, muggar, papper, sudoko, penna, mobil, cigg och en massa annat som ungarna behöver. Tog förresten en keps också med mig. Brände ju mig i ansiktet igår och ville skona skinnet lite.Smorde in ungarna och mig själv med solfaktor 15. Det var det högsta jag hade hemma. Borde nog haft 30 eller något.Fick tanka bilen innan vi kunde ge oss av. Jesper fick lära sig lite hur man gör när man tankar. Tänkte att han kanske kunde överta den tråkiga sysslan om ett par månader (om han bara får lite övning ;) ). På stranden fanns redan B-M och Ola plus barn och Pernilla plus barn. Vi satt precis in till bäcken idag. Ungarna är ju ändå mest där och leker ändå. Fast idag så tyckte de att det var varmt i havet så de badade där många gånger.Satt och pratade och mös en massa. Ungarna roade sig själva hela tiden. Jag och B-M löste vars ett sudoko... och nu har jag avtryck av en sudokotidning på mitt ben. Solen tog så hårt under den tiden jag löste ett enda sudoko så att den har brännt mig på benet runt om tidningen. Ser rätt så roligt ut.Förresten har jag brännt mig lite här och var. Ungarna som blev insmorda med samma faktor som jag har inte brännt sig ett dugg. Jag måste vara hyperkänslig alltså...Mats ringde när vi satt där på stranden. Han var inte så lite avundsjuk. Där satt han i en varm lastare som knappt ville gå för att oljan kokte. Men nu är det ju bara 4 dagar kvar. Håll ut älskling.Pernilla och barn stack redan vid 15. Vi andra lämnade stranden strax efter 17. B-M och Ola fortsatte in mot stan och jag körde hemmåt. Men det gick inte att köra genom Degeberga. Det var lång kö på vägen. Det hade hänt någon olycka. Hörde senare på radion att det var en lastbil och en personbil som hade krockat. Jag vände bilen och tog ett annat håll istället. Det gjorde en hel del andra också för så mycket trafik har jag aldrig sett på dom vägarna.Körde bort till Ica och köpte lite mat. Ungarna fick ta dom här löjliga fotbollshuvuden. Sandra tog 23 och Jesper 27. De fick lov att ta en hel näve var. Innan har de bara gett ut ett huvud per spenderad 100-lapp i affären. Ungarna var överlyckliga.Käkade lite och sen var vi ute tills klockan 22. Det var så skönt väder.Plockade en stor bukett med blommor till Bella. Hon fyller 27 år idag. Men hon var inte hos Karin så vi gick inte dit med dom. Får hoppas att hon kommer imorgon istället.Mats kom hem vid 22.30 Trodde faktiskt inte att han skulle komma hem idag. Trodde att han skulle sova i husvagnen. Jag och ungarna satt och tittade på DVD med BigBrother från 2002 då. Ganska skoj att se det gänget igen. Kitty, Ullis och Peter är ju favoriter från det året.Mats och ungarna la sig ganska snabbt sen. Jag satte mig vid datorn och började att redigera lite bilder. Har tagit många det sista halvåret som behöver gås igenom.B-M skulle nog ner till havet imorgon också, men jag tror inte att mitt skinn tål det. Det svider och bränner så jag ska nog avstå, men sen å andra sidan... hur ska man stå ut med att gå här hemma i trädgården där det inte blåser särskilt mycket???Var inne i morse på en sida där det stod att man skulle tänka på att solen tar "värre" en molnig dag klockan 13 än vad den tar en solig dag klockan 16. Det har jag faktiskt aldrig tänkt på att det skulle kunna vara så. Något att tänka på i dessa sommartider kanske...!

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards