Alla inlägg den 1 juli 2006

Av dahlith - 1 juli 2006 00:38

Karin kom med bil och hästsläp vid 12. Hon var jättearg för Lasse hade tagit med sig alla kontokort och alla pengar. Hon hade planerat att köpa trädgårdsmöbler på loppis idag. Lasse kom hem när vi stod och snackade så vi körde iväg och gav hästen Frisco vatten och sen körde vi i vår bil och Karin i sin bil till loppis i Sönnarslöv.Vi fick betala 20:- bara för att parkera. Där fick dom ju in lite pengar. Tycker att det är för dåligt att ta betalt för sånt när man ska in på loppis. Vi kunde iaf gå utanför och titta på allt dom hade. Det var bara helt kassa trädgårdsmöbler och kylskåp, som vi behövde till husvagnen, fanns inte alls. Kom att tänka på att Karin och Lasse kan ta vårat gamla trädgårdsmöblemang. Det har 16 år på nacken men efter en ommålning blir det nog jättebra igen.Det tyckte Karin lät jättebra och så körde hon hem.Vi körde också innan de ens hade haft insläppet. Vi körde till Viby för att kolla in deras loppis. Såg väldigt rörigt ut där och de ville ha 10:- i inträde per person. Hellöjligt! En loppis ska vara gratis tycker jag! Vi gick inte ens in där.Körde vidare till Åhus. Hade läst att Lions skulle ha en loppis där vid Atelje Lyktan. Vi gick in där. Kostade inget varken för parkering eller inträde. Så ska det vara! ;)Det var massor av folk och det var lite bättre stil över loppisen än mot Sönnarslöv. Men något kylskåp fanns inte och något annat köpte vi inte heller. Jo, förresten... Mats och barnen köpte marknadskarameller.Väl hemma igen så tittade Mats på fotboll. Jag satt i skuggan och löste sudoko. Svärmor ringde. Pratade en god stund. Nästa vecka ska hon upp till det stället där de har kläder och skor för bättre behövande. Jag skulle komma dit då och se ifall skorna jag letade efter häromdagen hade hamnat däruppe. Jag hade ju sparat ett par skor i 30 år som jag tänkte att Sandra skulle få. De är med kilklack och moderna igen. Men jag hittade inte dom häromdagen. Misstänker att Mats rensat ut det och gett till svärmors insamling.Sandra ska ju till Julia och JuliaW:s kalas imorgon, så vi körde in till Maxi och köpte presenter till dom. Det blev stickersalbum och en massa stickers.Fick se lite av MC-kortegen från Maxis parkering.Innan vi körde hem så stannade vi i kiosken och köpte vars en mjukglass.Mats och Jesper tittade på fotboll hela tiden. Jag blev så trött på att höra ljudet av det. Först då i bilen, radion var så högt uppskruvad och sen alla tv-apparater här hemma. Tycker inte att det är så spännande med VM-fotboll när inte Sverige är med längre.Har i alla fall förstått att Portugal, Italien, Tyskland och Frankrike har gått vidare till semifinal.Istället för att titta på fotboll så la jag mig i min säng och tittade på en film på trean. Somnade till lite då och då. 22.40 gick jag upp igen och satte mig på altanen (det var så varmt inomhus). Sandra och Jesper bråkade hela tiden och Mats blev väldigt arg på dom. Speciellt på Sandra. Han tog Jespers vattengevär och sprutade ner henne och det gjorde inte saken bättre. Hon skrek och hade sig och Mats låste till slut henne ute så att hon inte fick komma in i huset. Då slog hon i sönder köksfönstret!!!!!!!!!!!Jesper blev så rädd så han inte kunde andas. Han var helt väck. Sandra sprang och Mats sprang efter. Vi var ju oroliga att hon skadat handen när hon smällde till rutan, men det hade gått bra. Bara en mindre skråma.Fattar inte varför det ska gå så långt varenda gång för? Läget blev lugnare och jag och Sandra satte oss och tittade färdigt på kommissarie Winter (som vi började med igårkväll).Känns verkligen inte som en lördagskväll. Har inte gjort något vettigt under hela dagen heller.Det ska bli varmt och soligt imorgon också. Då tänker jag se till att åka ner till stranden. Får se ifall jag får med mig någon dit.

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards