Alla inlägg den 17 juli 2006

Av dahlith - 17 juli 2006 00:48

Jag sov inatt men hade ont i ryggen trots bäddmadrassen.Var uppe tidigt.Kenny och Linda var här några gånger. Var ute och gick bland husvagnarna. Letade efter en bättre plats än den vi har. Vi har en riktig skitplats. Snett och stenigt. Dessutom så står vi mot Ingvar så att han ser allt vi gör.Någon skugga går inte att få här heller. Olidligt varmt.Vi hittade iaf en plats där de höll på att packa ihop. Tror att den heter 318. Var i receptionen och försökte byta plats men platsen var bokad från och med imorgon så det sket sig. Gick runt och snackade med lite folk om olika platser. Fanns en del lämpliga men inte tillräckligt för att flytta. Sen kl 12 hade jag inte tid mer för att leta efter ny plats för Annika, Peter, Ida och Thea kom på besök.Vi var nere och badade. Linda var också med. Gillar henne skarpt!Jesper var med Linus rätt så mycket men eftersom det blev fler och fler killar i gänget så skar det sig ibland.Jag var inte på så bra humör. Hittade ingen skugga. Fick flytta runt "utebordet" efter hur solen förflyttade sig. Till slut satt vi bakom grannens husvagn (precis intill). Annika och Peter hade mackor och sånt med sig. Ungarna lekte himla bra. Var på cafét och köpte glass.Sen vid 14 (tror jag) kom B-M och Ola + barn och hälsade på. Ner och badade igen. Ida blev lite utanför då och var med Jesper och Linus istället.Vi vuxna jagade skuggan och satt och slappade där.Ida ville sova över men det blev inte så. Peter och Annika + barn körde hem vid 16.30 Jag gjorde mig iordning och sen följde B-M o Ola + barn med oss ner till "Sillabåten". Jag tog en spätta med remouladsås och mos. Ungarna fick en hamburgare och sen mjukglass. B-M och Ola hade ätit pizza i stan så det tog bara glass. När Sandra skulle betala hennes och Jespers glass så flög den ena "tjugan" ner i vattnet men expediten lät dom få glassen i alla fall.På vägen tillbaks till campingen så stannade jag på Konsum. Fick köpa lite dricka och sånt. Var alldeles yr i huvudet av värmen. Köpte även en ny mascara (vattenfast). Satt och fikade med B-M och Ola i förtältet.Blev lite konstigt mellan smågrabbarna här på campingen. Jesper flög in i husvagnen och skulle ha sin mobiltelefon, vilket han inte fick för oss. Tydligen var det en annan liten kille som skulle titta på den. Men jag vet inte om jag tror på det... Antingen ville Jesper sälja telefonen eller också blev han hotad att hämta den. Det var väldigt konstigt alltihopa. Hade varit slagsmål mellan småkillarna innan. Linus gav sig inte utan brottades hela tiden. Kenny hade kommit ner till lekplatsen och släpat Linus därifrån. Han hade visst skällt lite på Sandra o Jesper (enligt Linda iaf).B-M sa att hon saknade oss på "vår" strand. Ärligt talat så vill jag hem. Jag trivs inte här i år. Känner mig så uttittad här. Jag ville följa med B-M och Ola hem när de stack 22.30 Sa sen till ungarna att vi åker i morgonbitti. Sandra tyckte att vi kunde åka på onsdag och sen åka till Tosselilla på torsdag. Vi får väl se. Jag är inte på bra humör här iaf. Mats är inte på bra humör. Den enda som är bättre är Sandra. Hon har varit väldigt hjälpsam och duktig! Önskar att hon kunde vara lika trevlig hemma!Jag saknar mina katter, min trädgård, mina grannar, "min strand" och min dator. Jag trivs inte i husvagnen längre. Trångt, varmt, bökigt, sover inte bra. Enda fördelen med campingen är att Linda är här och att det är nära till havet. Har inte känt att det är lugnt och skönt och slappt här på campingen. Det har hela tiden hänt något.Imorgon kanske jag åker in till byn och tittar i klädaffärerna. Får se ifall det hinns med...Blir inte förvånad ifall svärmor och svärfar kommer på besök här imorgon. Egentligen vill jag bara sätta mig alldeles ensam i solstolen och läsa en av mina nya böcker. Helst då sittandes på stranden eller i havsbrynet.Jag har blivit stressad av att komma hit. Hinner inte med att koppla av...Riktig "gnatkärring" är jag här. Jag klagar över allting. Det är för varmt i luften, för kallt i havet, Mats är gnällig, det är trångt, det lutar i trädgårdsbordet, jag är svettig, campinggrannarna är för nära, jag är hungrig, yr, törstig, kissig, trött... välj själv, det mesta passar säkert in. Allting är bara halvdant gjort och blir smutsigt hela tiden. Jag har inte lust att diska 3 gånger om dan, sopa golvet 5 gånger om dan, gå iväg med sopor 1 gång om dan, plocka saker efter ungarna 5011 gånger om dan. Nej, bli inte förvånade ifll jag skriver bloggen hemifrån imorgonkväll. Nu skriver jag bara på ett block och får skriva in i efterhand på bloggen.Nej, nu hoppas jag att jag kan sova till 12 imorgon och att jag vaknar på ett gott humör. Hoppas också att jag slipper se ut som en gris imorgon. Jag är så bränd av solen trots att jag hållt mig mest i skuggan.Just nu sitter jag i förtältet. Har ljusen tända, dricker en öl. Dörren till husvagnen är öppen så jag hör hur Mats snarkar inne i husvagnen. Jag har öppnat en öl till, så jag får nog gå på toa strax igen. Jag är nog den enda som är uppe på campingen nu. Jag älskar nätterna! Då mår jag som bäst. Är gärna uppe till 3 iaf. Men sen har jag ju barn så det blir inte så bra. Barn vill ju gärna vara uppe med tuppen.. Det vill ju inte jag.Går dock inte att sova länge i husvagnen. Jag är säkert uppe igen om 4 timmar. Är det så konstigt att jag är på dåligt humör...???

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards