Alla inlägg den 20 juli 2006

Av dahlith - 20 juli 2006 01:49

Underbart att sova i sin egen säng igen. Sov länge...Karin var inom och sa att hon tog vatten. Satte mig i skuggan och löste sudoko. Kopplade av ordentligt. Mats var iväg och tankade diesel på passaten. Första gången sen han slutade på skanska.När han kom tillbaks så sa han att Karin hälsade att det snart var dags för glass. Ola var där och svetsade på Lasses båtsläp. Lasses föräldrar Inga-Lena och Lars var också där. Mycket trevliga. Lars har humor som jag gillar. Tyvärr så har han haft en stroke och blivit förlamad på ena sidan av kroppen..Vi åkte iväg allihopa och åt glass. Karin bjöd hela högen. Jag tog en mjukglass. Åkte hem till Karin och Lasse igen. Fick kaffe. Mats, Ola och Lasse höll på med båtsläpen hela tiden.Karin väntade på hovslagaren till sitt föl. Så vi tittade på allihop när fölet skulle ha på grimman. Hon tycker inte att det är så skoj att få på den.Dock blev det inget med hovslagaren. Han kommer imorgon istället.Karin satte barnen i arbete. De byggde en koja uppe på en jordhög. Skitskoj tyckte barnen. De höll till där sen resten av dagen och större delen av kvällen.Karin skulle bjuda på linssoppa. Jag körde och handlade och lämnade ingredienserna hos Karin sen körde jag hem och började med dukning och lite smådetaljer. Karin och resten av gänget kom med soppan sen. Det var skitgott! Det var linssoppa med stark curry och potatis, brysselkål, lök. La i lite mozarella också. Jag har aldrig gillat linser innan men det här smakade mycket bra. Vi hade vitlöksbaguetter till och Lasse hämtade lite öl som vi drack till.Efter maten drack vi lite vin. Mats och Lasse gick hem till Lasse och fortsatte med båtsläpen. Jag och Karin satt och diskuterade en massa bra filmer och böcker. Jag har sett ganska mycket filmer men jag glömmer alltid vad dom heter. Är totalt värdelös på sånt.Ungarna fortsatte bygga på sin koja hemma hos Karin och Lasse. Jag och Karin gick dit efter en stund. Tog grimman av fölet och pratade lite skit en stund. Karin var så skitig om fötterna så att hon kunde "så morödder mellan tärna". Hon ville in och duscha och sen lägga sig. Lasse var också trött. Blev en ganska tidig kväll.Ungarna och Mats satt vid datorn sen och lyssnade på en massa musik. Speciellt "boten Anna". Himla rolig låt och den sätter ju sig direkt i huvudet. En låt som man blir glad av.När ungarna och Mats äntligen lämnade datorn så fick jag plats där. Hade flera dagar att skriva in här på bloggen. Hade ca 5 dagar att skriva över från papper till datorn. Har sysselsatt mig en god stund med det nu. Nu är jag ikapp och det känns skönt.Idag hade B-M och Ola 10-årig bröllopsdag och vi trodde att de skulle nappa på vårt erbjudande om att Mats kunde köra dom vart de ville och att vi kunde passa barnen. Men nääää de har inte ringt och velat ha vår hjälp. Mats ringde dom och då var dom i stan och skulle äta middag. Barnen var hos B-M:s mor. Njuter riktigt av att vara hemma. Enda stället som jag kan koppla av på helt och hållet. Är inte så säker på att vi ens testar Rigeleje längre. Men vi bör nog göra det ifall vädret håller i sig. Det är långt att köra varje dag. Kanske bättre att "bo" nära "vår" strand då...? Men det blir inte imorgon iaf. Lördag har vi inget bokat så det kan kanske bli att vi drar iväg då. Men sen på söndag ska vi ju till Tosselilla. Ja, ja... vi får se hur det blir.

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards