Alla inlägg den 15 juli 2006

Av dahlith - 15 juli 2006 00:10

Gick upp rätt så tidigt. Började packa in saker i husvagnen med en gång. Tvättade hela tiden också. Sandra hade slängt ner en massa nytvättad tvätt i smutskorgen och det såg jag inte förrän jag hängde upp den. Onödigt jobb... javisst!!!Karin var och hälsade på och drack kaffe. Gav henne nyckel till huset och våra telefonnummer. Lasse var i Båstad och fiskade med en kompis. Kommer hem igen på söndag kväll.Frisco-hästen blev såld idag. Kommer att sakna honom. Bella fick sin födelesedagsblomma idag. En röd gerbera. Hon kom ridandes på sin häst och tackade.Svärmor och svärfar kom och hälsade på. Svärfar var på jättebra humör. Kramade om ungarna.Till slut var vi färdiga. Då ringer Kenny (som vi lärde känna förra året på campingen). Han undrade om vi kom snart för han satte strax igång grillen. Vi stannade hos Karin och l ånade deras trädgårdsbord. 17.10 lämnade vi med husvagnen. Var framme 17.50 Det var helt fullbelagt på campingen men vi hade pratat med Kenny tidigare under dagen så hans fru Linda hade varit och bokat plats till oss. Himla tur det för annars hade vi inte fått någon plats.Vi fick plats 309 uppe bland långliggarna. Linda kom och mötte oss i receptionen. Så skoj att se henne igen! Det blev stora kramen.Ingvar "typ vaktis" hade bestämt var och hur vi skulle stå med husvagnen. Han var väldigt hjälpsam men varför ska vi göra precis som han säger? Nu sitter jag på en plats som lutar otroligt mycket och jag kan inte utnyttja förtältet fullt ut. Men tack för hjälpen!Kenny, Linda och barnen mötte oss med varma famnen. Linus blev skitglad. Han hade gått sen april och längtat efter att Jesper skulle komma ut till campingen. Kenny och Linda bjöd på grillat. Ett par till som var från Tyringe hade kommit under dagen.(Robban, cissi med barnen Simon, Jakob och Albin). De var också med på grillkvällen. Vi satt vid Linda och Kennys fina plats. Perfekt plats har dom fått!När jag tog hand om disken, Linda tvättade och Cissi nattade Albin, så tog karlarna tag i vårt förtält och reste det. Det är ett nytt servicehus på campingen i år. Dessutom en ny lång brygga, boulebana och volleybollnät på stranden.Jesper lekte med Linus och de andra grabbarna hela tiden. Sandras kompis från i fjol var inte här så hon kände sig ensam. Sandra och Mats gick en runda på nya bryggan. Jag och Linda satt och groggade hos dom. Hade det hur mysigt som helst. Kom fram till att jag gått i samma klass som hennes kusin Stefan Karlsson (i Ljungby). Lovade att ta skolkatalogen hemma så att vi kunde konstatera det. Mats och Sandra gick och la sig. Kenny och Lindas barn (förutom Linus) sov. Cissi och hennes barn gick och la sig. Kvar satt jag, Linda, Robban och Kenny. Vi hade så trevligt så jag ville knappt gå och lägga mig.Tillbaks i husvagnen så hade Mats bäddat upp så det var bara att lägga sig. Men jag drack en folköl först. Låg och tittade på tv. Var jättesvårt att somna. Slumrade till någon gång då och då. Suck!. Ryggen värkte! Kändes inte alls skönt.P.S Jesper började med att cykla och trilla och slog uppe bägge armbågarna och knäna.P.S II Vi hade fel sladd till eluttaget eftersom campingen bytt till jordfelsbrytare i eluttaget. Fick låna en kopplingsdosa av Ingvar och sen kopplade han in oss på grannens eldosa.

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards