Alla inlägg den 4 juli 2006

Av dahlith - 4 juli 2006 00:25

Bilden föreställer från vänster: Jesper, Maja, Sandra, JuliaDet var så varmt i morse så det gick inte att sova. Var bara att pallra sig upp.Var på ICA och handlade lite inför strandturen och så hämtade jag ut ett Ellospaket som kommit.Hade beställt en bikini, brun, men blev väldigt besviken när jag fick se den. Hade väntat mig att den skulle vara mycket mörkare nu var den närmre beige än brun tyckte jag. Var lite linne och sånt också som jag var halvnöjd med.Köpte ny sollotion med faktor 40. Nu ska jag väl ändå inte bränna mig!?Vi smorde in oss allihopa och fixade fikakorg och sen körde vi mot stranden. Stannade först till hos Karin och undrade ifall hon skulle följa med. Det ville hon inte för hon hade inte tid. Hon höll på att måla trädgårdsmöblemanget hon fick av oss. Det blev någon sorts faluröd. Jättesnyggt blev det iaf. Först hade hon oljat in det.Hon hade även strukit sina vita plastbord med någon ljus lattefärg. De blänkte inte så hemskt i ögonen då, men såg ändå vita och fräscha ut.B-M och Ola och barnen var redan nere på stranden. Det var till och med för varmt på stranden. Jag var lite gnällig faktiskt. Jag hade bränt mig på framsidan så jag ville sola baksidan, men skulle jag sola baksidan fick jag ju ligga ner och då fläktar det ännu mindre, dessutom kommer det alltid en massa flugor när man ligger ner. Varför har jag inte riktigt förstått…Jag flyttade ner solstolen till vattenbrynet och vände ryggen mot solen. Satt väl där en halvtimme och sen var jag på bättre humör igen. Det blev faktiskt bättre med fläkten också helt plötsligt då.Hade en liten tävling för ungarna så att de kunde vinna klubbor som jag hade med mig. Julia vann och Jesper fick spel för att Julia valde den färgen på klubban som han ville ha. Sandra blev också sur, men mest för att hon inte vann. Jag tror banne mig att mina barn är de mest bortskämda i kommunen!!! Jesper blev 2:a i tävlingen och skulle välja färg på klubban efter Julia. Men han var ju så sur för att Julia tog den han ville ha så han sa att han inte ville ha någon. Då var Sandra näst i tur att välja färg och hon valde grön klubba, precis som Maja sen gjorde. Plötsligt barkade h… etet lös. Jesper skrek över hela stranden att Sandra tog den klubban som han skulle ha. Han ville ha den gröna. Han tog alla hennes kläder och slängde in dom i skogen. Maja erbjöd honom sin gröna klubba men det passade inte honom.Jag blev arg och besviken. Här försökte jag göra lite roligt åt dom och så blir det bara fel. Jag tog Jespers handduk och slängde den i havet. Dumt kanske.. Men jag visste inte vad jag skulle göra för att få honom till att förstå att han gjorde fel. Handduken drev längre och längre iväg och till slut sa Ola till Maja att hon skulle springa och ta den, vilket hon också gjorde. Någonstans stod Jesper och lurpassade för sen kom han och tog Sandras handduk och kastade den i havet den också. Men han tog upp den så fort den var helt blöt och sen kastade han den precis vid mina fötter. Det stänkte upp massor av vatten på mig. Sen gick han igen och tog Sandras kjol och kastade iväg på ett annat par som låg och solade. Även den fick Maja springa och hämta…Svårt att veta hur man ska hantera det hela.Vi körde i alla fall en kort stund därefter. Jag är ganska långsint, vilket inte är särskilt bra, så jag ville inte prata med Jesper alls. Men när vi var hemma så kom han och kramade om mig länge och sa förlåt.Efter en välbehövlig dusch så körde vi in till stan. Var på Rusta och kollade lite vad dom hade och på Jysk och sen var jag på Skopunkten och köpte ett par vit-röd-randiga skor.Sandra köpte en påse med fläsksvålar på Rusta och Jesper kom på när vi var på väg in på Maxi att han också ville ha en sån påse. Så han blev skitarg igen och gav mig skulden. Han gick och var besvärlig hela tiden inne på Maxi.När jag stod vid kläderna så sprang han runt med en rund klädställning på damavdelningen. Runt och runt. Jag sa lite för mig själv ” han gör allt för att få mig till att balla ur..” Då sa en tjej i 35-40 års åldern att hon hade 2 pojkar själv och att det är himla jobbigt ibland, men att det hjälper när andra säger till. Så hon undrade om hon skulle säga till Jesper. Visst, jag tackade och tog emot. Hon sa till Jesper och man såg hur han tappade hakan och blev högröd i ansiktet. Han nickade och sa att han inte skulle göra så mer. Sen pep han iväg som en skållad råtta.Fast han fortsatte göra skit för mig sen när tjejen var utom synhåll. Ända tills han fick syn på likadana fläsksvålar som Sandra hade köpt. Dom tog han och sen var han nöjd.Hemma igen satte jag igång med middagen med en gång. När potatisen var igång så tänkte jag att jag skulle smaka en grej som jag hittade på Maxi. Det var en fetaostblandning smaksatt med chili och oliver, bredbar. Tog en sked och smakade. Örk, tänkte jag… det smakar ju bara ädelost. Sen fick jag en extremt stark smak i munnen. Något var fel. Tittade ner i burken igen och såg att det var liksom ett ljusblått ludd i kanten. Då kopplade jag att den var för gammal och skulle ju inte alls smaka ädelost. Spottade och fräste. Spolade vatten i munnen och klöktes en hel del. Tittade på utgångsdatumet men det skulle vara bäst före 20/8 2006. Hur är det möjligt liksom? Hur sjutton kunde den vara möglig. Den var väl försluten när jag öppnade den så det var inte det iaf. Sparade på den och kvittot. Får se ifall jag kör in med den igen eller om det blir som vanligt att jag bara glömmer bort det. Den kostade ju trots allt ”bara” 26:70.Tittade på Allsång på Skansen lite så där på halvfart. Epilerade benen samtidigt. Sen tog jag lite pedikyr på Sandra och Jesper. Målade Sandras tånaglar också.Tittade på fotbollen Tyskland-Italien sen. Det blev ännu en 0-0 match som fick bli förlängd och då slutade 0-2.Idag har jag och Mats vår 19-årsdag. Och vi har inte ens träffats idag. Han körde inte hem idag utan stannade i husvagnen inatt. Han kom inte ihåg ”vår dag” heller. Var tvungen att påminna honom.Han snackade något om att han var bjuden på fest på fredag av Lasse. Någon form av militärfest. Fattade inte riktigt för samtalet bröts hela tiden, dålig täckning där nere.Avslutar med att ge beröm åt solskyddsfaktor 40. Jag har inte bränt mig ett dugg idag, men jag har ändå fått färg. Så skönt att slippa svedan! ;)

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards