Alla inlägg den 9 juli 2006

Av dahlith - 9 juli 2006 23:27

Mats och barnen åkte upp till grannen, Leif och hjälpte honom med att sätta den stora poolen. Mycket jobb, men det blir bra när det är klart.Des körde ner Sandra och Isa till badet.Mats hade jätteont i halsen så jag och Jesper släppte av honom på akuten och sen körde vi vidare till Eko. Köpte lite plastglas och förbrukningsartiklar. Mats var lagom färdig när vi kom ut därifrån.Bort till apoteket och hämtade ut penicillin till Mats. Det var halsfluss (precis som jag sa) och han fick Kåvepenin mot det.Mats och Jesper körde upp till grannen och forsatte med poolen sen.Men sen kom alla barnen hit här och lekte med kattungarna.Blev bjudna på middag 19, uppe hos grannarna, Leif och Des. En mycket god pastasallad med majonnäs, creme fraiche, ärtor, morötter och purjolök. En bönsallad. Rå kålrabbi som snacks, grillade majskolvar och grillad quornburgare. Köttätarna fick grillad fläskkarre´. Jag och Des drack Sangria. Det var första gången i mitt liv som jag drack det. Inte helt fel alltså. Smakade lite som saft. Eller kanske mer som vin med isbitar i.Helene och Martin plus barn kom också dit. Senare kom Agneta och Bertil. De var nyss hemkomna från semestern. Satt ute och hade det trevligt och småpratade.Vid 22 gick vi in och tittade klart på VM-fotbollen. Italien mot Frankrike. Tog en whisky. Det blev förlängning och sen straffar. Italien satte alla sina straffar och vann hela VM. Grattis Italien! Tycker att det var bättre att Italien vann än att Frankrike skulle göra det. Nu är det över... Det är 4 år till innan vi får en ny chans. Nu är det väl paus ett par veckor och sen blir det friidrott och sen börjar partiledarutfrågningarna. Blir lite tjatigt när samma sak ältas om och om igen.Jag skjutsade Sandra hem på cyklen (hon hade lånat Isas innan under dagen, vet ej varför).Ungarna och Mats gick och la sig i husvagnen och jag har ännu en natt för mig själv i huset... :)P.S En timme senare så har jag Sandra inne. Hon hade så ont i huvudet (antagligen druckit för lite idag) så hon fick gå in i huset.Jag satte mig med Mats mobiltelefon och skrev av telefonnummerna som han hade sparade där. Han har inte fått sin nya mobil ännu och han ska lämna den gamla imorgon.

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards