Direktlänk till inlägg 30 juli 2006

Tog hem husvagnen...

Av dahlith - 30 juli 2006 00:04

Gick knappt att sova inatt. Vet ej varför för det var inte för varmt iaf. Mats kunde inte heller sova. Jag var ute och gick lite rundor på campingen. Det var många som var vakna. Mats fick till och med stå i kö för att komma till toa klockan 3 på natten.

Var problem med något proppskåp utanför vår husvagn också. Alla gubbar samlades. Hihi...
Började packa ihop alla saker vid 9. Mats var och betalade 1320:- för att vi legat där. Leif och Des kom ner till campingen. De sa att det var alldeles för varmt där hemma. Det hade åskat ordentligt hemma igår och regnat en hel del också. Hade visst kommit en rejäl blåst också.

Tror att vi var färdiga vid 11 och då skulle vi köra ut husvagnen men den hade fastnat i sanden. Det var lite skämmigt. Vi kom inte loss. Men jag gick till Des o Leif och Uffe så kom dom och hjälpte till. Det var så mjukt i sanden så vi fastnade flera gånger. Det var bara att knuffa på så gick det sen.

Precis när vi körde ifrån campingen så började det att ösregna och åska. Vilken tur vi hade! Hade inte varit skoj att stå där med ett blött förtält.

När vi kom hem till huset så satte på gräsmattan och kopplade ihop vattenslangarna. Stackars hästarna har knappt något att äta. Det är nödvändigt att vattna. Men det behöver nog göras dygnet runt nu. Sen hade visst Karin varit vaken sen 3 inatt (kunde inte sova mer) och gått ut och gjort en massa mitt i natten. Bland annat hade hon gödslat i hästhagarna så det behövdes ju verkligen vatten nu.

Det var verkligen varmt hemma. Riktigt kvalmigt. Mycket riktigt blev det åska och regn sen under eftermiddagen.
Eftermiddagen var faktiskt riktigt skön för min del. Mats och ungarna åkte upp till Årröd och högg bränne. (40 kubik blev det).Jag låg och slappade i skuggan med ett sudoko. Gjorde vid runt husvagnen. Satte ut alla möblerna på plats och la även ut plastmattorna. Riktigt mysigt!
Sen satt jag och läste en gammal dagbok från -98 (när Jesper var nyfödd och vi köpte detta huset).
Plockade undan en massa och diskade. Tonade håret vilket jag var i stort behov av.
Mats och ungarna var tillbaks vid 18.15 Jag var i affären mest för att cigg och kattkäk var slut faktiskt.

Ronny o Andrea och Alexander kom hit på kvällen. Var länge sen man träffade dom. Andrea har varit i Italien i 45 dagar nu under sommaren.
Det blev ett himla hallå för Lasse (bror) hade stuckit igårkväll för att han och Lisbeth bråkat lite. Ingen visste var han var. Han svarade inte i telefonen heller. Dessutom fyller han år idag och det var folk som stod på gården och skulle fira honom.
Det blev många telefonsamtal till vänner, bekanta och arbetskamrater. Ingen hade sett honom. Svärmor var helt förtvivlad. Mats och Ronny körde iväg till olika ställen som de kunde tänka sig att han var på men de hittade inte honom. 3:dje brorsan, Magnus, ringde efter några timmar och sa att en jobbarkompis sett honom köra hemåt. Pratade med Lisbeth och hon sa då att han stod på gården men hade inte gått in. Trist när det blir så! Många som var väldigt oroliga.

Andrea och Alexander ville gärna ha kattunge från oss men de fick inte för Ronny. Attans också...!

Karin och Lasse kom med deras gamla kylskåp till oss. De har köpt nytt. Tyckte att det var jättefint kylskåp. Alldeles för fint. Vi skulle ju ha ett litet i förtältet när vi är iväg med husvagnen. Detta kylskåpet hade en frys underst och är nog 160 högt. Det är lite större än jag tänkte mig. Och vilket kanonskick sen då. Det ser ut som nytt. Ville absolut betala för det men fick inte göra det. Vet inte hur jag ska återgälda detta???

Karin och Lasse höll på att städa där inne. De får besök av Frans imorgonkväll. Han ska stanna tills på torsdag. Vi har sagt att han kan ligga i vår husvagn ifall han vill det. Får se hur det blir...
De gick hem vid 23.30 och skulle fortsätta att städa. Karin fick ett par skor av mig som jag aldrig använder. Får se ifall hon kan ha dom. Hon är väldigt känslig i fötterna.

Alexander fick några tröjor av Jesper.

Sa förresten till Ronny och Andrea att vi ska fira Sandra på torsdag. Men då kunde inte Ronny för han skulle till Roger och det skulle tydligen Magnus också. Torsdag är tydligen inte så bra att fira henne på. På fredag går inte för då är det Magnus son som ska firas. På lördag går inte heller för då är det loppis som Mats och Jesper ska hjälpa till på. Dessutom kunde ingen i Magnus familj på lördag.
Har svårt för att bestämma mig för om det ska bli på torsdag med färre folk eller på söndag så att alla kan komma.
Brorsans pojke fyller ju också år på fredag. Måste försöka att hälsa på dom nu. Har inte ens hunnit att hälsa på den nye sonen ännu och han har ju hunnit bli mer än en månad. Dåligt av oss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dahlith - 18 augusti 2008 01:11

Jag ska om några dagar påbörja Pila-projektet.För mig är det fruktansvärt jobbigt att bara tänka på det. Inte att jag ska göra något eller så, utan det handlar om att jag ska bli synad ut i fingerspetsarna. Det är det som är det jobbiga att hela tide...

Av dahlith - 18 augusti 2008 01:00

Jag brukar göra lite tipsrundor till midsommar. Tänkte dela med mig av den som jag gjorde till i år.Om ni skickar ett mail till mig nalleli-s@hotmail.com  med er mailadress, så kan jag skicka frågorna färdiga med bilder och frågeformulär och rättelse...

...

Av dahlith - 22 juni 2008 23:59

 

Av dahlith - 1 juni 2008 23:39

Vill bara berätta att idag har jag gjort mat bestående av lax i ugn. wokgrönsaker som jag stekte. Hollandaisesås och oliver. Gjorde quornburgare och quornfileér till sandra och karin.  Sandra och jesper och lasse fick även ris till detta. märkte att ...

Av dahlith - 25 april 2008 00:33

Kan berätta att jag fortsatt att äta lchf på veggevis. Har nu hållit på i 13 veckor. Känns inte ett dugg jobbigt alls. Tänk jag får äta grädde, smör och ost utan samvetskval. Mitt problem är dock att jag får i mig lite för lite protein. Är inte så gl...

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards