Direktlänk till inlägg 28 juli 2006

En hemmadag....

Av dahlith - 28 juli 2006 01:42

Skönt att sova i sin egen säng i natt. Blev inte av att köra tillbaks till campingen idag för vädret var inte så bra. Kom faktiskt lite regn idag.Ringde V.C om Jespers prov (svinkoppor). Provet var inte riktigt klart så de ringde upp oss lite senare och jo då… det var svinkoppor. Han fick Herracillin utskrivet mot det. Ska ta 10 ml 3 gånger om dagen i 10 dagar.Mats och barnen var borta hos Karin och Lasse. Lasse gav Jesper något desinfektionsmedel som han skulle ta på sina koppor.Isa kom också hit och lekte med Sandra.Efter någon timme kom Des och undrade om ungarna skulle med in till stan. Hon skulle köpa såpbubblor bland annat. Sandra följde med in.Jag körde till apoteket och hämtade ut Jespers penicillin. (433:-) Tycker att det var himla dyrt, men hon sa att eftersom det var flytande så blev det dyrare.Var på Hemköp och handlade en full kundvagn. Hade liksom fått för mig att det var bestämt att vi skulle ha grillkväll hemma hos oss ikväll. B-M och Ola och Karin skulle komma hade jag fått för mig. Så det blev alltså en himla massa mat som jag köpte. Fick även köra till Ica för det fanns inte kött som jag tyckte såg bra ut på Hemköp.Kände mig lite stressad när jag kom hem. Var mycket som skulle göras. Mats stod och rensade ut lite gamla saker ur kylen och skafferiet. Då säger han att vi kanske ska ringa Ola och fråga ifall dom vill komma och grilla… Ajamen… Det trodde jag ju var klart redan. Att det var bestämt sen tidigt. Han ringde Ola och de hade redan ätit en pizza inne i stan så det blev inget med det. Mats sa också att vi kunde fråga Karin ifall hon ville ha mat för Lasse skulle iväg på herrmiddag. Det var alltså inte heller fixat. Karin hade precis ätit hon också. Där stod jag med all maten och kände mig som ett fån.Gjorde i alla fall ugnsbakade potatisklyftor och morötter med mera. Gjorde qournspett och en god sallad. Mats grillade kött. Vi drack hemmagjord Sangria till.Sen kom Leif och Des på besök. Trevligt! Drack kaffe och pratade. Karin kom också lite senare. Hon hade bullar med sig. Förresten så gav Karin Sandra en present innan idag. Men hon får inte öppna den förrän på torsdag när hon fyller år. Karin gick hem strax efter 1. Då skulle hon hem och flytta på något skåp för att få plats med kylskåp och frys som dom köpt.Verkar bli regn hela veckan så det blir nog ingen mer camping för oss. Får nog köra och plocka ner allt imorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dahlith - 18 augusti 2008 01:11

Jag ska om några dagar påbörja Pila-projektet.För mig är det fruktansvärt jobbigt att bara tänka på det. Inte att jag ska göra något eller så, utan det handlar om att jag ska bli synad ut i fingerspetsarna. Det är det som är det jobbiga att hela tide...

Av dahlith - 18 augusti 2008 01:00

Jag brukar göra lite tipsrundor till midsommar. Tänkte dela med mig av den som jag gjorde till i år.Om ni skickar ett mail till mig nalleli-s@hotmail.com  med er mailadress, så kan jag skicka frågorna färdiga med bilder och frågeformulär och rättelse...

...

Av dahlith - 22 juni 2008 23:59

 

Av dahlith - 1 juni 2008 23:39

Vill bara berätta att idag har jag gjort mat bestående av lax i ugn. wokgrönsaker som jag stekte. Hollandaisesås och oliver. Gjorde quornburgare och quornfileér till sandra och karin.  Sandra och jesper och lasse fick även ris till detta. märkte att ...

Av dahlith - 25 april 2008 00:33

Kan berätta att jag fortsatt att äta lchf på veggevis. Har nu hållit på i 13 veckor. Känns inte ett dugg jobbigt alls. Tänk jag får äta grädde, smör och ost utan samvetskval. Mitt problem är dock att jag får i mig lite för lite protein. Är inte så gl...

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards