Alla inlägg den 2 juli 2006

Av dahlith - 2 juli 2006 00:13

Vaknade av att grannarna Karin och Lasse var här för att hämta vårt gamla trädgårdsmöblemang. Jag sov ända till 11.Bjöd på kaffe och satt och småpratade en stund. Jättetrevligt! Tycker att både Karin och Lasse är människor som man kan prata hur länge som helst med. De är så trevliga!Karin tyckte att Sandra kunde komma hem till hennes ponny nästa gång som hon blev arg. Är man arg så hjälper det att ta hand om djur menade hon. Om det så bara var att klappa eller att borsta honom, ponnyn alltså, så blev man lugnare. Kan ju hålla med om det... Hoppas bara att Sandra gör det. För det börjar bli väldigt svårt att tygla hennes humör nu. Antar att förpuberteten är jobbig precis som puberteten. Sandra är ju egentligen en jättesnäll tjej. Hon svär inte och vårdar alltid sitt språk inför andra och hon uppför sig jättebra inför alla utom familjen. Men hon är så envis och får hon inte som hon vill så blir det alla taggarna utåt.Jesper kan också vara jobbig men ofta så kan det hjälpa med att bara ge honom en kram när han blir arg för något.Mats satte igång och försökte laga den lilla, lilla motorcyklen. Han höll på i 3 timmar och försökte få igång den. Han gjorde allt tänkbart för att fixa den. Var till och med iväg och köpte nytt tändstift.Jag hittade en jätteskön plats att sitta på och sola, och det var precis vid carporten (där Mats höll på med motorcyklen). Jag satt alltså precis in till vägen och solade. Det var perfekt! Solen sken på mig och ändå så fick jag blåst på mig. Det blev någon form av vindsug där mellan husen. Jag kände inte av att solen stekte, det var ungefär som att sitta vid havet och känna havets svala bris. Helt underbart... förutom då att det var just intill vägen. Jag klädde ju inte av mig till bikini precis utan satt i shorts och linne.Det komiska är att av alla 5000 kvadratmeter vi har till tomt (de flesta av dessa är insynsskyddade) så är det just denna plats intill vägen som är bäst.Leif, en granne, stannade och frågade ifall Mats ville hjälpa till när han skulle lägga i sin nya pool. Det var en pool på 10.5*5 m som han hade köpt. Den rymde 75000 liter vatten. Oj,oj,oj...hade inte sagt nej till en sån själv.;)Sandra åkte iväg till JuliaP vid 17. JuliaW och JuliaP firade sina födelsedagar tillsammans. Jesper var också bjuden men han ville inte komma dit när det bara var tjejer där.Klippte Sandras lugg och fixade hennes hår med fönborste så att hon blev riktigt fin.Jag gjorde en rissallad. Vet inte vad det kallas men ni vet en sån där med ris, sallad, tomater, gurka, majs, paprika, ärtor, ägg, dill, champinjoner, lök och tonfisk/kyckling. Jag tycker att det är så svårt att äta när det är varmt ute, men en sån här sallad slinker lätt ner med lite dressing och eventuellt en liten baguett till. Gjorde extra mycket så att Mats kan ta med sig till jobbet. Han ska jobba sista veckan nu.Körde hem till B-M och Ola för att hämta Sandra vid 20. Nästan alla barnen var kvar på kalaset. Det var bara Tilda som hade gått hem. Det fanns 4 Julior där: JuliaP, JuliaW, JuliaHö, JuliaHe. Och sen var det Moa, Matilda, Maja. Det var nog någon tjej till, men jag kommer inte på vem det är jag missat. Föräldrar som var där var Pernilla och Micke, Fredrik, Hö:S pappa och bror, He:s mamma. De hade grillat hamburgare och haft godis och snacks. Alla barnen hade det jättetrevligt. Jesper ville inte ens gå in i trädgården för han tyckte att det var för mycket tjejer där. Ha ha...Tjejerna dansade limbo som sista lek innan det var slut på kalaset.Till slut var det bara JuliaW:s familj och vår och JuliaP:s kvar.Ola bjöd på kaffe, vin och whisky. Det var bara damerna som blev erbjudna starkvara. Så jag tog en whisky och ett halvt glas vin.Vi trivdes i sällskapet och satt kvar tills klockan var 23.Mats tog med sin cykel hem (har stått där sen midsommardag).B-M och Ola hade varit vid stranden idag men det hade varit alldeles igenmulet. Jag hade nog det bättre vid carporten idag. Fast jag har brännt mig. Som solen har tagit. Jag är illröd i ansiktet och i urringningen på linnet. Armarna svider. Jag hade inte smort in mig med sunlotion heller så jag får ju skylla mig själv.Såg på nyheterna nyss att UV-strålningen har varit mycket hög idag. Den brukar inte vara så hög. Så det är kanske inte så konstigt att jag brännt mig.B-M med familj skulle till stranden imorgon också. Får se ifall mitt skinn orkar med att ta en tur till stranden imorgon.

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards