Alla inlägg den 19 juli 2006

Av dahlith - 19 juli 2006 01:38

Det tog evigheter innan vi somnade i natt. Både jag och Mats hade problem med sömnen. Verkade som om det var många på campingen som hade problem för jag hörde många uppe mitt i natten.Mats stack vid 7. Han skulle hjälpa bror L på hans jobb. Jag och ungarna började att plocka undan allt. Var och diskade och började riva förtältet. Pratade en stund med Linda. Hon ville gärna att Jesper skulle komma dit och sova över hos Linus. Det tycker jag är en bra idé. Linus och Jesper går bra ihop.Mats var tillbaks strax efter 12. Han hjälpte till att få ner förtältet och plocka ihop resten av sakerna.Det var så fruktansvärt varmt och jag hade ont i huvudet av värmen. Men det gick ändå rätt så snabbt att fixa ihop alla sakerna.Gick ner till Linda på stranden och skulle säga hejdå till henne. Hon gav Jesper en stor puss och kram. Vi andra fick kramar. Bjöd hem dom till oss och hoppas verkligen att dom kommer en dag.Checkade ut från campingen vid 13.30 760:- för fyra dygn. Näste man till platsen stod redan och väntade på sin tur. Vi köpte glass innan vi körde därifrån. Linus sprang efter oss när vi körde och vinkade.Vi var hemma igen strax innan 15 men stannade hos grannarna Karin och Lasse. Drack lite kaffe där. Var underbart att vara hemma igen. Härligt att höra grannarnas röster igen.Karin hade vattnat vår gräsmatta lite grann och hon hade rensat bort döda blommor.Hon berättade att Frisco blev såld i måndags och det hade varit en massa jobb att få in honom i hästtransporten. De hade fått jaga honom en hel del. Han ville tydligen inte iväg…Hoppas att du får det bra på ditt nya ställe nu Frisco.Det var skönt att vi städade innan vi åkte iväg. Hade varit jobbigt att ta itu med det idag. Varmt var det så jag satte mig ganska så snart under mitt skuggeträd och slappade. Löste lite sudoko och noppade benen.Mats och barnen körde ner till badet. Jesper ville lära sig simma. Det har han inte velat någon gång innan. Han har vägrat. Tror att det går rätt så fort nu när han har bestämt sig för det…Var i affären och köpte lite att grilla. Så sen satte vi oss vid husvagnen (hemma på ängen) och grillade. Jag drack ett glas vin. Grannen Lasse kom och skulle låna lite vatten till bevattningen. Jag bjöd hem dom på lite fika så dom kom senare och drack kaffe och tog en whisky. Men då satt vi på altanen istället.Karin ville titta på ”don Juan de Marco” och vi hade stora bekymmer med att hitta den.Lasse gick hem när han satt igång bevattningen och Karin stannade till strax efter 2.Är så nöjd med att vara hemma igen. Det var en fröjd att se katterna komma springande mot en och vara så kelna. Det var så skönt och lugnt hemma. Tänk att jag ville stanna hela säsongen på campingen från början och nu blev det bara 4 dagar. Trodde aldrig att jag skulle bli så ”anti” mot campinglivet. Får skylla på att vi fick en alldeles för varm plats. Inte skugga i sikte ens.Förresten så upptäckte vi när vi satt och grillade att ett av våra ”annorlunda” träd bar frukt. Det såg ut som en minicitron och luktade nästan som det också. Efter mycket letande i böcker och på nätet så fick jag reda på att det var ett valnötsträd. Vi har bott här i många år men jag har aldrig sett att det fått sån frukt innan. Konstigt!Trädet intill valnötsträdet är det trädet som jag kallar mitt ”skuggträd”. Det är som en blandning mellan palm och rönn. Tror faktiskt att det också är en sorts valnöt för dom påminner starkt om varandra men har lite mer löv..Imorgon har B-M och Ola 10-årig bröllopsdag och Mats har erbjudet Ola att köra för dom ifall dom vill ut och äta middag eller något. Vi kan även ha deras barn. Ola var tacksam men har inte sagt om det blir något eller ej.Vi har bestämt att vi ska till Tosselilla på söndag iaf. Då följer nog B-M och Olas grannar också med dit. På fredag ska vi till byn vi bodde i förut. Alla som har bott på vägen ska samlas och ha lite trevligt. Vet inte när vi ska få tid till att åka ner till Rigeleje och testa campingen där men det ordnar sig nog.Nu ska jag gå igenom lite sidor på nätet som jag inte hunnit med sen jag kom hem igen.

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards