Alla inlägg den 12 juli 2006

Av dahlith - 12 juli 2006 01:36

Mats och ungarna var i stan och hämtade hans nyinköpta jeans. De lyssnade lite på lilla torg också. Någon inspelning på radion.När de kom hem så stack Mats med en gång upp till grannen Leif och hjälpte till med poolen idag också. Grannen Karin hjälpte också till.Jag och ungarna var i affären och köpte en massa gott att ha med oss till stranden. Hämtade ut 14 böcker också som jag ska läsa nu under semestern (är det tänkt iaf..)Jesper stack upp till Leif och följde inte med till stranden det blev bara jag och Sandra som åkte dit. Var inte så varmt idag där. B-M och Ola och Pernilla och Micke var där redan. P och M åkte rätt så snabbt.Mats ringde när jag var där och sa att han inte kom dit. Klockan var för mycket tyckte han.B-M hade aldrig accepterat det beteendet hos Ola, sa hon. Inte att han slösade upp halva semestern på att hjälpa till hos grannen. Vet inte men B-M satte ord till en hel del av mina tankar så jag var rätt så spydig när Mats ringde. Han blev sur och jag blev sur.Mats har alltid varit väldigt hjälpsam till alla andra och jag har alltid kommit långt ner på listan när det gäller prioritet. Jag har accepterat detta och efter 19 år så är det inte så lätt att ändra på det.Jag och Sandra var hemma igen vid 17.30 Hade vi inte hunnit hem så hade Mats tagit med Jesper till karin sa han. Jesper ville tydligen vara hos henne också.Gjorde mig i ordning och Mats gick bort till Lasse grannen. De åkte med Leif,grannen, in till stan. Lasse och Mats skulle till någon militärfest ikväll.Karin kom till mig och vi åkte in till stan vid 19.15 Parkerade precis under vattentornet.När vi kom upp till Stora Torg där Linda Bengtzing skulle ha uppträde så kom B-M och Ola med barn strax efter oss. Pernilla och Micke plus barn kom också senare. Vi stod där och tittade på uppträdet en god stund, men jag och Karin och Jesper gick en liten runda sen när de tömde "bajamajorna". Köpte varsin öl och jordnötter innan vi var framma hos de andra igen. Så gott med en öl det var!Sandra och Jesper hade block och penna med sig och ville ha Linda Bengtzings autograf. De fick lov att gå fram till stängslet och försöka få hennes autograf. De andra barnen följde med men blev snabbt hämtade av sina föräldrar igen. Sandra och Jesper fick i alla fall hennes autograf och Jesper fick till och med en kram av henne.De andra ville gå och sätta sig på ett café, men det ville inte jag och Karin. Vi och mina ungar gick och tog en langos istället. Fick köa en halvtimme men det är det värt! Jag älskar langos, med ost, rödlök och gräddfil. Gick sen vidare till minuten och tog ut en hel hög med pengar. Vidare till tivolit sen. Jesper vann på lotterier, nallar och sånt.Ola ringde vid 22.30 och undrade ifall han skulle köra hem vår bil eftersom varken han eller B-M drack något. Väldigt snällt tyckte jag och det fick han ju gärna göra. Han hittade mig vid pastavagnen lite senare där jag pratade med Åsa och Magnus. Gav honom bilnycklen och sen gick jag tillbaks till tivolit. Där åkte Sandra och Karin karusell för fullt. Karin var rent svettig och yr.Vi gick sen till Stora Torg igen och in på "mässen" där Mats och Lasse var. Lasse hade ringt och sagt att vi kunde komma upp dit då. Kändes lite konstigt att komma in på ett "slutet sällskaps" tillställning. En massa höga militärer som fanns där. Det fanns en bar där allting var skitbilligt så jag började med en gin och tonic. Barnen var också med upp... undras tro hur många barn som varit där uppe. Alla tittade så det kan ju inte ha varit så många ungar där innan.Träffade Fredrik där. Han är ihop med Karins kompis Tina. Han jobbar som projektledare på stället som jag jobbat på tidigare. Kände igen honom rätt så snabbt. Mycket trevlig kille.Mats hade nog druckit lite för mycket alkohol för ögonbrynen hängde på honom. ;) När vi inte kunde vara på "mässen" längre så gick vi ner på stora torg och lyssnade på något uppträde. Det var en stor kille och en tjej som satt och sjöng och hade gitarr. Det var mycket bra tyckte jag. Lasse bjöd oss på öl...... Det var väldans mysigt att sitta där, men Sandra började bli väldigt trött så det var dags att hitta en taxi hem. Gick till stationen och Karin hittade en busstaxi hem. Fick betala 440:- för att komma hem. Vilket rövarpris!Ungarna tyckte att det var skoj för det var första gången som dom åkte taxi.Lasse ska jobba imorgon och Karin ville titta till sina hästar så vi gick var och en till sitt. Själv ville jag ta en öl till. Det är inte så ofta som jag är ute och gör något roligt så man får ju passa på liksom. Mats och ungarna la sig med en gång vi kom in så det blev jag och en öl helt ensamma...Måste bara berätta om hur konstigt jag reagerar (säkert fungerar många andra som jag i detta fall).När vi satt på stora torg och lyssnade på musik och drack öl så var det två tjejer som stod och höll om varandra och slickade på varandra. Händerna var nere i fickorna på den andra tjejen.. ja dom hade det helt enkelt väldigt mysigt. Jag är verkligen ingenting emot homo´s. Absolut inte... Har alltid försvarat dom. Fast när jag såg det här underbara tjejparet så kunde jag liksom inte slita ögonen ifrån dom. Säkert märkte dom att jag satt och tittade, men dom brydde sig inte det minsta. Jag tycker att dom är enorma! Det är starka människor som klarar av att stå emot så mycket blickar och säkert en hel del folks fördomar. Jag för min del tittade med beundran och inte med fördom. Fast jag vet inte om dom märker skillnad på det. Lasse gillade det han såg han också ;)Stå på er alla homosexuella...! Ni har lika stor rätt till kärlek som alla andra.

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards