Alla inlägg den 21 juli 2006

Av dahlith - 21 juli 2006 02:12

Jag fick sova länge idag. Skönt! Mats var och hjälpte grannen, Lasse med båtsläpen. Ungarna fortsatte att bygga sin koja hos grannen. Hovslagaren kom idag. Det hade gått bra. Jag gick också bort till grannen en stund. Karin satte barnen i arbete. De fick hjälpa till med att ge hästarna mat och vatten. Kelade lite med Bellas häst när hon stod och redade ut tovorna på henne. Har alltid varit rädd för hästar innan men börjar vänja mig lite nu.Idag har det kommit lite regn. Åskade lite också. Blev inget allvarligt av det.Mats och Lasse var och köpte betongplintar till vårt soldäck.Vår andra granne, Leif, kom och snackade en stund. De skulle säga till när de körde ner till Rigeleje. De var inte särskilt nöjda med den campingen i år. Men när de åker ut igen så följer vi nog med ut med vår husvagn. Vi skulle vara på fest kl 18. Vi körde inom Mats brors hus först. R är nämligen i Italien och vi tog posten åt honom. Vi var nästan först på plats på festen. Det var en fest för alla som hade någon relation till Helgastad. Vi bodde där för 8 år sen och hade då bott där i 9 år. Det var jättetrevligt att träffa alla dessa människor igen. Danskarna som köpte vårt hus var trevliga att prata med. De ville gärna att vi skulle komma och hälsa på. De har ändrat om mycket i vårt gamla hus. Som jag älskade denna plats på jorden. Trodde aldrig att jag skulle lämna den platsen under ekarna. Men det gjorde jag ju och nu trivs jag minst lika bra här.Vi var ca 45 pers. som samlades på Gunnars äng. De hade slagit upp tält där ifall det skulle regna på oss. Vi grillade och pratade. Birgit hade gjort massor av extra mat så att alla kunde ta av den också. Men vi hade med oss själva så det räckte. Ja, förresten så fick vi någon röra av Karin också innan vi körde. Det var säkert Hummus, men säker är jag inte. Sådär gott var det iaf.Jesper hittade en kompis rätt snabbt. Marcus i prästens gamla hus. Han var ett år äldre än Jesper. De spelade boll och var alldeles uppspelta hela kvällen.Elsa och Ola sjöng och spelade för oss. De är otroligt duktiga. Elsa är 80 år och Ola fyller 15 år. Snacka om att generationerna möttes.Elsa sjöng sin "kolåt" också. Hon är duktig på att joddla och hon joddlade alltid när hon skulle ha in korna i stallet igen. De kom på stört då. Lite trist att tänka på att dessa smågårdar inte kommer att finnas längre. Ingen småbonde klarar sig idag tyvärr.Mats drack så jag fick köra oss hem sen vid 23.30 Det var en lyckad fest och jag är glad att någon tog initiativ till att se till att den blev av. Nästa år ska vi ha festen på Mats gamla föräldrahem.För mitt eget komihåg så skriver jag nu upp namnen på dom jag minns var med på festen. Inget roligt för andra...(Svärmor o svärfar, Kjell o Ulla, Birgit, Christer o Bob, Gert o Lise, Eva o Willy, Bo-Ingvar, Gunnar o Inga, Christer o Mia, Jakob o Maria, Ola, Johanna, Marcus, Pernilla, kille?, tjej?, Gurli o Ove, Gunhild o John, Nisse med fru, Elvir o Elsa, Ulla med man, Ingemar o Joel, 2 äldre damer, man och fru som bodde bakom Christer i stuga sen 1965 (har aldrig sett dom innan) och så vi 4. Har säkert glömt någon. 8 st hade ringt återbud så vi kunde lätt blivit över 50 pers.)Har starka funderingar på att sätta ihop en fest för oss som bor på denna vägen. Det kunde varit väldigt trevligt det också. Vi hade blivit ungefär lika många ifall alla som bor här idag hade kommit. Ska ta och fundera lite extra på det...

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards