Alla inlägg den 8 juli 2006

Av dahlith - 8 juli 2006 00:43

Mats mådde fortfarande dåligt. Ont i halsen. Feber har han också fortfarande.Lasse, grannen, kom och undrade ifall vi skulle med på loppis. Det var tur det! Jag hade frågat bara en stund tidigare ifall vi skulle på loppisen men Mats sa nej. Nu när Lasse kom så var det helt okej. Träffade B-M och Ola på vägen till loppis. Något kylskåp fanns inte på loppisen. Hittade däremot snapsvisehäften som jag köpte för 5:- Gav ett häfte till Lasse. Han älskar snapsvisor.Köpte en lampa att ha på altanen. Glödlampan funkade till och med. WOW!Ungarna köpte lite tavlor.Karin bjöd på fika. Var godisregn där på loppisen och en kille var så ivrig så han välte bänken som Jesper var på. Karin köpte en massa blommor och en korg som hon skulle plantera dom i.Träffade Anna P bland annat.När vi var hemma igen så stack Mats och barnen ganska så snabbt upp till Ola på gården. Jag var själv hemma. Skönt!Fick lägga mig en stund för det hände något med vänsterögat. Det blixtrade hela tiden framför ögat. Tror att det är det som kalls för ögonmigrän. Blev bättre efter 2 timmar.Sen hände något konstigt... Har alltid varit hyperkänslig för övernaturliga saker. Men de sista 10 åren har jag inte märkt ett skit. Har till och med slutat att vara mörkrädd för jag har inte haft någon anledning till det.Jag satt framför datorn och löste ett sudoko. Jag hörde hur Mats kom in från altanen och jag tänkte att då har han ställt bilen på ängen då. Men han kom aldrig in till mig i datarummet. Inga ungar kom heller och härjade. Tänkte inte mer på det utan fortsatte med mitt sudoko. 5 minuter senare så ser jag Mats köra in i carporten och gå in genom vanliga dörren. Ungarna efter.Dom hade inte kommit innan... Vem var det jag så tydligt hade hört gå i köket då???? Jag berättar för Mats om detta konstiga och ser samtidigt att kaffekokaren är tillslagen. Jag hade inte slagit till den och inte Mats heller...Det hela kändes väldigt konstigt, men det var inget som jag blev rädd av. Det finns säkert någon bra förklaring till det hela...Mats gick och la sig. Han mådde inte alls bra. Jag och ungarna var iväg i affären en runda.Lasse kom sen på kvällen. Han hade en massa påsar och kylväskor med sig. Karin ville bjuda oss på middag, men eftersom de inte har någon inglasad altan, och risken för regn fanns, så bjöd de på middagen hemma hos oss istället.Helt underbart att bli bjuden på middag i sitt eget hem. Men det känns lite konstigt faktiskt.Vi fick egenodlad ruccola, rädisor. Tomater,färska champinjoner och spenatlasagne och vitlöksbröd. Sååå gott! Jag äter ju inte särskilt mycket men det var väldans gott. Receptet hade hon hämtat från Arla. Måste komma ihåg att gå in där och kolla upp receptet på lasagnen.Till efterrätt fick vi en citronkaka som var mycket god.De hade till och med vin och öl och dricka till barnen med sig. Chips och jordnötsringar. Karin hade tänkt på det mesta. Tror vi har de bästa grannar man kan tänka sig att ha. Lagom till efterrätten kom våra andra grannar cyklandes. Des och Leif. De stannade och åt lite efterrätt och drack lite whisky och vin. Des lärde ungarna att göra nyckelband av plasttrådar. En mycket trevlig kväll! Hade jag varit katt så hade jag spunnet nu... haha..Det var bronsfinal idag i fotbollen. Är inte helt säker för jag tittade bara lite halvt, men jag tror att det blev 3-1 till Tyskland mot Portugal.Mats och ungarna la sig i husvagnen även inatt. Det gör mig ingenting alls. Det är så skönt att ha huset helt för sig själv!Idag har det varit varmt och kvalmigt. Det kom lite regn när vi var på loppisen men ingen åska. Det hade behövts en hel del regn till.Kanske det kommer imorgon, för enligt prognosen så ska det bli molnigt och eventuellt regn.Inget strandväder med andra ord... Kanske "städahusvagnsväder"..??Tack Karin för all gooo mat ikväll!

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards