Direktlänk till inlägg 29 juli 2006

Väderkonstig dag...

Av dahlith - 29 juli 2006 00:39

La mig inte förrän 4.30 inatt. Gick upp vid 11. Efter att ha haft strålande solsken sen i princip midsommar så har man ju blivit lite bortskämd, så idag tyckte vi att det var botten eftersom det var helt igenmulet.Vi bestämde då att vi åker till Rigeleje och hämtar hem husvagnen. Finns ingen anledning till att ha kvar den där nu eftersom alla väderprognoser säger att det ska vara regnigt och mulet minst en vecka.För säkerhetsskull så tog jag ändå med mig saker ifall vi skulle stanna kvar där. Tur var det för när vi kom dit så sprack hela himlen upp. Det var så skönt så det var nästan en av de bästa dagarna jag haft där. Gick ner på stranden bara jag och familjen. Har inte hänt under hela sommaren att det bara varit vi i familjen. En stund senare kom Anki och Uffe också. Anki och Uffe var jättetrevliga!Det var extremt höga vågor som gick så ungarna fick hålla sig precis intill när de badade. Det är ganska strömt i Rigeleje så man får passa sig.B-M och Ola kom senare. De hade köpt med sig en massa mat som vi skulle grilla. Lax till mig och B-M. Ungarna var först nere och badade. Fick låna Uffe och Ankis grill för den vi har i husvagnen är bara en låg som står på marken, kan vara lite riskabelt när det är så här torrt i markerna.B-M fixade laxen. Den blev inbakad i folie med smör, citronpeppar, salt och purjolök. Jag gjorde sallad och dukade fram.Ungarna fick hamburgare och Mats och Ola åt grillat kött. När de stod där och grillade så kände man att vädret blev konstigt igen. Det blev tyst liksom och sen så kom det en massa regn. Fast det gick att grilla ändå... ;) Alldeles orange på himlen och sen kom det lite muller också. Regnet försvann lika snabbt igen så efter maten så gick vi en runda på stranden och sen upp ibland stugorna. B-M:s chef äger 3 stugor på området och det är nog de stugorna som är mest i tipp-topp skulle jag vilja säga. Fattar inte hur hon har tid till att hålla dom så fina...Ungarna tittade på dvd och Maja och Jesper somnade.Vi fick höra att campingen inte tog kort när man skulle betala. Mycket dåligt tycker jag! För de allra flesta handlar det ju om iaf en tusenlapp. Jag bär själv sällan kontanter på mig. De flesta betalar väl med kort idag... eller?Ola hade iaf kontanter på sig så Mats lånade 1500:- av honom tills imorgon. Så att vi kan ta hem husvagnen utan att behöva åka iväg och ta ut pengar först. Sjyssta Ola!!!När de hade kört hem så satt jag och löste lite sudoko. Gick runt lite på campingen. Många var vakna. Jag var inte det minsta trött. Mats kunde inte heller sova. Han låg i sängen och tittade på tv.Har ett myggbett precis vid troskanten som idag börjat se misstänkt likt ut de sår som Jesper har. Undrar om han smittat mig med sina svinkoppor??? Det vätskar hela tiden och svider. Smörjer med Alsolgel och får se ifall det hjälper.Ja, just det ja... höll på att glömma... Ronny (Mats bror) ringde och undrade ifall vi hade post som var hans. Han har precis kommit hem från Italien och vi tog hans post en dag. Sa att han kunde åka till vår granne Karin för hon har nyckel in till huset där posten ligger. Bara 5 minuter senare så ringer svärmor och undrar om hon kan få tillbaka lite inderal som jag lånat av henne. Visst kan hon det. Så även hon fick veta att hon kan låna nycklen av Karin. Så hon körde hem till vårt hus och tog tabletter och posten till Ronny. (Men nu i efterhan kan jag säga att hon lämnade en hel del tabletter kvar till mig). Måste ringa min läkare och få mer Inderal utskrivet. Svärmor ska inte behöva hålla mig med det. Men tar jag inte det så skenar ju hjärtat iväg och slår 114 slag i minuten (i vila) så jag lovar att jag känner verkligen av när jag inte tar dom.Måste göra listan:Köpa presenter till SandraKöpa skolväskor och gympabags till ungarnaRinga doktorn om recept på InderalRinga veterinären och höra när Simba ska kastrerasBeställa tid för klippningKöpa starköl

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dahlith - 18 augusti 2008 01:11

Jag ska om några dagar påbörja Pila-projektet.För mig är det fruktansvärt jobbigt att bara tänka på det. Inte att jag ska göra något eller så, utan det handlar om att jag ska bli synad ut i fingerspetsarna. Det är det som är det jobbiga att hela tide...

Av dahlith - 18 augusti 2008 01:00

Jag brukar göra lite tipsrundor till midsommar. Tänkte dela med mig av den som jag gjorde till i år.Om ni skickar ett mail till mig nalleli-s@hotmail.com  med er mailadress, så kan jag skicka frågorna färdiga med bilder och frågeformulär och rättelse...

...

Av dahlith - 22 juni 2008 23:59

 

Av dahlith - 1 juni 2008 23:39

Vill bara berätta att idag har jag gjort mat bestående av lax i ugn. wokgrönsaker som jag stekte. Hollandaisesås och oliver. Gjorde quornburgare och quornfileér till sandra och karin.  Sandra och jesper och lasse fick även ris till detta. märkte att ...

Av dahlith - 25 april 2008 00:33

Kan berätta att jag fortsatt att äta lchf på veggevis. Har nu hållit på i 13 veckor. Känns inte ett dugg jobbigt alls. Tänk jag får äta grädde, smör och ost utan samvetskval. Mitt problem är dock att jag får i mig lite för lite protein. Är inte så gl...

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards