Alla inlägg under maj 2006

Av dahlith - 31 maj 2006 23:02

Försov oss typiskt nog imorse. Men ungarna hann med bussen iaf.Hämtade dom igen sen 13.45Spelade lite fotboll med Jesper. Otroligt vilken dålig kondis jag har fått! :(Hade tänkt att Jesper skulle varit hos farmor idag men hon skulle på sammanträde så det gick inte. Pratade lite med farfar i telefon också. Han mår inte alls bra. Det är nog någon demenssjukdom han har. Han tror att alla vill honom illa. Det är jobbigt!Sandra och jag fick ta med oss Jesper in till stan. Var först på ÖB. Köpte en ny grill för 375:-. Tog en stor fyrkantig med lock och avställningsplatser på bägge sidor om och under. Tror att det blir jättebra!Hittade lite presenter till Jesper. Skickade ut dom i bilen när jag plockade ihop presenterna och sen betalade.Var inom Skopunkten också. Ett par nya vita skor till mig (med kilklack) Sandra fick 2 rosa par skor. Fanns inget som passade till Jesper. Att det ska vara så jobbigt att hitta skor till killar i storlek 36!!!Pantade flaskor och burkar på Willys. Det blev 133:-. Så jag tyckte att vi kunna unna oss lite mat på Burger King. Det gick på 131:-.Var sen på Maxi för att vi skulle köpa fika till Sandra (hon har friluftsdag imorgon). Hittade en hel del kläder till Sandra där också. 2 kjolar, 1 linne och 1 kofta.Köpte en present till Jesper också, men han får ju inte den förrän på fredag. En husbil med motorcykel, cyklar och campingutrustning. 199:-. Han blev alldeles salig över den. Sandra likaså.Det åskade något fruktansvärt när vi kom ut ifrån Maxi. Som tur var så var det ingen åska när vi kom hem.Mats skulle försöka att komma hem tidigt imorgoneftermiddag. Så då kan jag och Sandra åka in och handla lite mer till Jesper.Vi var ute och gick en runda sen. Letade efter Gräddnos kattungar. Hittade inte dom. Det blev en rätt så skön kväll. Satt på altanen och tittade lite på tv.Hoppas att jag kan gå och lägga mig i tid ikväll... Vill inte vara trött imorgonbitti.Dahlith/

Av dahlith - 31 maj 2006 00:45

Mats sov hemma inatt. Skönt för han körde iväg barnen till bussen vid 7.25 Jag fick mig en sovmorgon. Mats tyckte att jag inte skulle sova mer när kl var 10. Så jag gick upp då. Mats verkade väldigt intresserad utav det nya jobbet som han blivit erbjuden. Jag ville att han skulle stå på sig... Han skulle hålla sig till budet som han sagt.Vi planterade blommorna som jag köpte igår (950:-) (antar att det blir fler pengar spenderade på detta sen..)Mats körde iväg till jobbet vid 11.30, de skulle mantla om och lite annat så det blev en massa övertid.Jag satt på altanen och löste sudoko. Rätt som det var kom Simba spatserande med hela sin kull med ungar. Tror att hon försökte locka in dom till kattmaten därinne. Men det slutade med att alla satt på altanen med mig.Fick köra och hämta Jesper vid 13.40 vid stora vägen.Fortsatte med sudokon (kände mig så härligt avslappnad där jag satt och lyssnade på rix FM och samtidigt hade åska där utanför).Hämtade sandra vid bussen 15.45Vi åt lite knäckebröd med det nya bregottsmöret med havssalt i (gottigt!).Jesper tränade fotboll 17.30 till 18.30 Pratade en hel del med Susanne (Adams mamma) och Ewa (Astrids och Albins mamma) och Gert (vet inte vem han är pappa till, men han hade också varit i Binz i fredags och tittat på hitlers hotel).Efter träningen var vi på Ica och handlade. Sanna tyckte att Jesper var väldigt lång;).När vi var hemma igen så åt vi potatismos och fiskpinnar. Satt ute på altanen sen och tittade på tv. Upptäckte att Gräddnos fått ungar så vi gick och letade lite efter dom. Hittade dock inte dom.Kelade med Simbas ungar istället. De hade ju parkerat sig på altanen så jag fick flytta dom sen när det blev för kallt åter till vedhuset.Satt och lekte lite med ungarnas lunarstorm.Jesper somnade i soffan.Mats ringde och sa att han hade accepterat det nya jobbet men det blev 1000:- mindre än han hade begärt (dåligt... jag är faktiskt lite emot det... men men...)Skit på tv... och inte mycket att göra på nätet nu när bigbrother är slut.Hittade dock en länk till där Jessica gav en intervju och jag blev så glad av att bara höra hennes röst igen. Hoppas att hon kommer att leva lyckligt resten av livet! En goo tjej och hon var så förtjänt av vinsten.Har faktiskt lite abstinensbesvär nu när Bigbrother är över. Man lärde ju känna deltagarna på något konstigt vis och helt plötsligt så finns de inte där i ens liv...Ville förresten köra och gratulera lillebror i söndags, men det gick inte för sig för när jag ringde så var pappa där. Så jag gjorde bäst i att inte åka dit.Känns lite trist att jag inte får vara med på varken bröllop eller födelsedagar bara för att pappas fru är där.Vill inte bli deppad så jag tänker på annat nu...Köpte 4 par nya skor förra veckan. Hoppas nu att det blir en fin sommar så att jag kan använda dom. Älskar det nya modet med kilklackar. Det var många år sen jag hade det sist, men gud vad snyggt det är!Plockade förresten en fästing på Tiger (som inte hade satt sig ännu), la den i toastolen sen. När jag tittade sen ett par timmar senare så låg den fortfarande och sprattlade. Försökte dränka den med toaborsten... var tvungen att hålla den nere under vatten väldigt länge för att den skulle sjunka till botten för att så småningom dö. Vilka äckliga kräk... de bär på så mycket sjukdomar... de är så små så man märker knappt när man får dom. Sen dessutom när man har så mycket katter som jag har så är det lätt att få dom på sig bara av att kela med en katt.Önskar att det gick att utrota fästingarna..! (gör dom någon nytta i livet över huvudtaget?)Nej, nu ska jag ta och spela Bitch en runda och sen ska jag lägga mig...Natti natti!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards