Alla inlägg den 14 juli 2006

Av dahlith - 14 juli 2006 23:41

Mats var först uppe hos granne Leif och gjorde vid hans gräsklippare. Sen körde han och barnen till stranden. Jag kände att jag inte hade tid att ligga och slappa på stranden idag. Tvätthögen växer bara och någon måste ju ta itu med den.Så jag fick vara ensam hemma och det var såååå jätteskönt! Gick runt och städade lite överallt. Tvättade hela dagen och tvätten var lagom torr till att vikas ihop när nästa maskin var färdig, så det var inte många minuters ledighet kan jag säga.Satt ner och löste lite sudoko. Vet inte varför men jag hade fruktansvärt ont i ögonen och huvudet. Drack mycket och bytte linser, tog även treo. Blev ändå inte av med huvudvärken förrän framot kvällningen. Känns nästan som om det kan vara en ögonförkylning på gång.Mats och barnen kom hem vid 17.30 Lasse grannen kom lite senare. Han gick på semester nu ikväll. Mats och Lasse fixade så att grannarna kunde vattna med vårt vatten i hästhagen.Mats satte även upp förtältet för att kolla att allt var som det skulle med det. Vårt gamla plastbord som vi haft i förtältet har gått sönder men vi får låna ett av Lasse och Karin.Jag och ungarna körde in till Maxi och handlade lite allt möjligt. Kalaset slutade på över 1800:-. Var hemma igen strax efter 21.Mats var hos grannarna och vi gick dit sen när jag hade packat upp allt som jag handlat. Tog med mig en blomma (gerbera) till Bella eftersom hon fyllt år. Men hon var inte hos grannarna. Karin får ge henne den imorgon när hon kommer.Men Ola och dotter och Kim var där också. Drack en kopp kaffe och drack lite rödvin. Ola körde upp till Jan (vår andra granne som är nästintill osynlig). Han var nog iväg en timme åtminstonen.Karin vill in till stan och kolla in "Joddla med Siv" imorgon, men jag tycker att det är lite för dyrt att betala 320:- bara för att lyssna 45 min på Joddla med Siv. Dessutom så har vi ju planerat att åka iväg med husvagnen imorgon. Får se hur det blir med det. Egentligen så vill jag till Degeberga marknad men det är ju inte tid till det heller.Känns nästan som om vi inte har tid till att dra iväg med husvagnen alls i sommar. Men vi har ju lovat ungarna så vi måste ju göra det. Mats ska tydligen ha en veckas semester till så det blir totalt 2 veckor för honom. Tjohooo! Är det inte underbart! 2 hela veckor på ett helt år...Vi gick hem från grannarna vid 23.30 Tog katterna med oss som följt med dit innan under kvällen.Mats och ungarna la sig naturligtvis med en gång.Nu ska jag skriva en lista på alla saker som måste med till campingen.

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards