Alla inlägg den 13 juli 2006

Av dahlith - 13 juli 2006 23:45

Gick upp lite sent och gjorde oss iordning för stranden med en gång. Det var jättevarmt härhemma och det gick knappt att få luft. Fick köra bortom Olas för att hämta solstolarna i andra bilen. (Ola körde hem vår ena bil från stan igår). Var inom affären också och köpte lite gott att ta med ner på beachen. Jag fick naturligtvis köra eftersom Mats drack igår. Att jag drack räknas tydligen aldrig. Jag kan alltid köra oavsett hur mycket jag har druckit tydligen...*lite sur*Pernilla o Micke, B-M o Ola och alla deras barn var också nere på stranden. Jag var lite småsiggig. Orkade inte prata så mycket utan höll mig lite avsides och bläddrade i en tidning. Sen gick jag och la mig på täcket ända nere vid vattenbrynet (bara för att få lite mer fläkt på mig). Ungarna var jättesnälla! Inget gnäll eller bråk alls. Vid 15 körde P o M och jag satte mig i skuggan under ett träd precis intill bäcken. Där blev jag sittande sen resten av tiden. Mats solade idag för första gången och brände naturligtvis sig ordentligt.Vi lämnade stranden 18.15 Hämtade andra bilen hos Ola och sen var jag inom affären. Köpte lite lax och sånt som vi skulle grilla. Så vi hade potatis och gräddfil med ranchdippa och en massa grönsaker till. Lagom till att vi skulle börja äta kommer grannarna Des och Leif. Des hade med sig en "gino" (heter det så?) en sorts paj med en massa olika frukter och vit choklad ovanpå. Allt in i ugnen och sen serverades det med glass. Det var jättegott iaf!Grannen Lasse var väldigt bakis idag och hade inte varit på jobbet merän en kort stund. Han hade fått ligga hela dagen i princip. Han måste ju ha hinkat in rejält igår om nu han är fylledålig så länge.Leif och Des stack vid 22. Mats och barnen gick och la sig vid 22.30 Det är alltid bara jag som är uppe länge.Jag har kännt mig väldigt irriterad idag. Stör mig på så mycket. Saker som inte blir gjorda och saker som blir gjorda. Att det läggs grejor precis där dom är. Att ingen hjälper till att plocka undan. Att saker bara blir halvfärdiga. Mats påpekande om ditten och datten. Varför parkerar du här, frågade han mig. Vaddå alltså!? Kan jag inte parkera här? Jo, men kör längre fram. Så onödigt gnabb håller han på med.Sen kunde han inte packa upp grejorna ur strandbagen och kylväskan heller när han kom hem. Jag körde ju inom affären och tog hand om den biten. Jag brukar alltid plocka upp allting med en gång när jag kommer hem. Herregud han var ju hemma 30 minuter utan att göra ett enda dugg. Bara tittade på tv. Sängen sen då... det har stört mig länge faktiskt. Sen vi flyttade ner sovrummet till nedanvåningen (för ca 9 mån sen) så har han kanske bäddat sängarna 3 gånger, jag alla andra dagar. Det är ju liksom tvunget att bädda när man har det på nedanvåningen. Innan var det inte så noga.Varför ... frågar jag mig... varför är alla såna här jobbiga uppgifter lagda på min lott? Jag är så småsiggig så att jag la det här med campingen på hyllan ett par dagar. Tycker att det är mycket att fixa innan vi drar iväg, men tydligen är jag ensam om att tycka det. Tror inte att vi kommer iväg förrän tidigast lördag.Får verkligen hoppas att jag är på bättre humör imorgon. Jag hatar när jag känner mig som en tjatkärring. Jag hatar att känna irritation över huvudtaget.Ska ta och försöka rensa hjärnan med ett sudoko nu.http://www.websudoku.com/?select=4&level=4Glöm inte att dricka mycket i sommarvärmen! ;)

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards