Alla inlägg den 7 juli 2006

Av dahlith - 7 juli 2006 23:44

Hur varmt kan det bli i Sverige egentligen? Idag har det nog varit något av ett rekord... Detta trots att solen inte gassat hela tiden. Det har varit ganska molnigt emellanåt. Tropisk värme skulle jag vilja kalla det just nu. Nu när jag skriver detta så är klockan 23.50 och dagen är snart till ända, men tempen står på 23 grader.Har städat undan lite idag och pratat mycket med barnen. Försökt att hitta ett sätt att få dom att förstå att det är jobbigt när de jämt bråkar. Faktiskt har de varit ganska så snälla idag. Har inte behövt att bli arg idag. Det känns jättebra faktiskt!Pratade med svärmor i telefon. Hon hade mest hållt sig i sängen nu när det är så varmt. Hon berättade att Asta inte mådde så bra nuförtiden. Hon skulle sättas på hem för dementa nu. Hennes son orkade inte mer. Sorgligt verkligen! Jag har mycket att säga om detta men av olika skäl väljer jag att inte orda mer om detta.Pratade lite med Bulten i telefon. Han går på semester han också nu. Kanske de fixade en husvagn så att de kan vara på campingen tillsammans med oss. Han berättade att det hade byggts en brygga som skulle invigas imorgon. Eftersom jag inte längre har morgontidningen hade jag missat det. Men campingen har höjt standarden från förra året rejält. Jag längtar riktigt dit nu...Mats jobbade sista dagen på Skanska idag. 17.30 kom han hem och hade husvagnen med sig hem. Det var en skön känsla att se honom komma där med husvagnen. Äntligen... kommer vagnen hem igen! Ungarna jublade. Sandra serverade genast en kyld öl till Mats när han kom hem. Jag fixade en whisky till honom eftersom han hade så ont i halsen. Jag är ganska så säker på att han har halsfluss. Av egen erfarenhet så vet jag att whisky lenar lite om man nu inte har penicillin.Mats drack upp ölen och whiskyn och gick sen in i duschen. Jag och ungarna var i affären en runda. Mats la sig i sängen och tittade lite på tv. Tog tempen på honom och han hade 38,2 grader så jag förstår att han var trött. Dessutom så har han jobbat 65 timmar denna veckan och varit sjuk samtidigt.Karin och Lasse kom över en stund. Karin lärde sig lösa sudoko.Lasse fick en gammal Nokiatelefon av mig. Han hade gått med motorlien i vägkanten ikväll, så han var lite trött.Tyvärr så gick dom ganska så snart... jag tycker att det är så trevligt när dom är här och hälsar på. Det är så mycket som dom har kunskap om som jag inte har den blekaste aning om... därför så är det så intressant att prata med dom.Gav Mats en dos av Jespers penicillin som han hade när han var sjuk. (Ja, jag vet att man inte ska göra så, men jag vet också att halsfluss är fruktansvärt jobbigt och penicillinet hjälper). Han ska köra in till sjukan imorgon och få det konstaterat (och få egen medicin förhoppningsvis).Ungarna var så glada över att husvagnen var hemma igen. De hade saknat den. Självklart så ville de sova i den även om det bara var hemma på ängen. Mats hade inget emot att sova där, så barnen och Mats sover i husvagnen inatt. Jag har hela huset för mig själv... *njuter*Har just kollat in reprisen av "Allsång på Skansen". Carola är verkligen ett proffs när det gäller scenframträdande. Hon må vara en Diva, men duktig är hon ändå. Hon kan sin sak!Nu har alltså Mats jobbat sin sista dag på Skanska och har väl ca en veckas semster, sen börjar det nya....Vädret ska inte bli så bra imorgon, tyvärr... annars hade vi kört ner till stranden. Får väl se vad vi gör imorgon.. Förmodligen blir det loppis, men sen då?Glömde skriva att veterinären ringde återbud till Simbas kastrering idag. Hon hade ryggskott så det får vänta tills 4 augusti.

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards