Direktlänk till inlägg 27 juni 2006

Kattungen åkte med under motorhuven...

Av dahlith - 27 juni 2006 01:56

Mats var i Årröd och körde i skogen med "Blondis". Jag satt enbart framför datorn och städade lite. Ungarna spelade fotboll och bråkade som vanligt.När Mats kom hem så undrade han ifall vi saknat den svarta kattungen "Hjärtat". Jo, vi hade saknat henne men trodde att hon fanns någonstans i närheten ändå. Nejdå... hon hade hoppat upp i Mats bil och satt sig vid kåpan till däcket. Där hade hon suttit under hela färden till Årröd och sen under alla timmar som Mats var i skogen. När Mats och Ola kom tillbaks till gården så hörde dom att det mjauade och Mats tittade vid däcket och där satt lilla "Hjärtat". Hon fick åka inne i bilen hem sen. Hon var så kelen när hon kom hem till oss sen. Jag fattar inte att hon har klarat sig, hon borde ju ha trillat av bilen och blivit påkörd eller så. Vilken gosig liten kattungen hon är. Hon blev ännu gosigare efter denna hemska upplevelse.Jag och ungarna körde in till stan. Mats var trött och ville sitta i soffan och sova lite.Vi köpte ett par nya badbyxor till honom på Stadium. Var sen på Lindex och köpte ett par svarta capribyxor med knappar nedtill och ett rött linne, åt mig. Sandra fick också en top.Sen gick vi runt på stan och tittade på en massa smycke. Jag köpte en hel del bland annat ett snyggt armband i silver, ganska brett och med fyrkanter. Köpte nya örhängen och ett halsband med svart läderrem och stort silverhänge, runt.Hittade jordgubbar för 10:-/liter. Köpte 2 liter.Larmet gick förresten när jag var inom Domus smyckesavdelning. Expediten hade glömt att larma av armbandet som jag köpte.Sen var vi på Willys och pantade en säck med PET-flaskor och en säck med burkar. Det blev 161:50. Var inne på Willys och handlade lite mat också.När vi kom hem så var Jespers fotbollstränare, Mattias här. Det var tydligen grillkväll med brännboll på torsdag som han meddelade om.Hade varit en stor olycka precis när vi kom hem. En lastbil och en personbil. Det var inget kvar av personbilen och en person hade dött. Motorvägen mellan Tollarp och Sätaröd är hemsk. Undrar hur många olyckor som ska hinna ske innan de ändrar om vägen?Vi åt middag ute på altanen och tittade samtidigt på "Allsång på Skansen". Brukar inte titta på det, men kände att jag ville få lite sommarkänsla och faktiskt så fick jag lite sommarkänsla också. Satt och sjöng med på en hel del. Han killen som sjunger om Zlatan, var med ikväll. Han hade verkligen publiken på sin sida. Povel Ramel och Monica Dominiqe var också med. Jag missade när Thomas Ledin sjöng tyvärr. Mats körde ner till jobbet vid 21.30 Det var mycket att göra i Hardeberga imorgon. De skulle bl a mantla om. Så han sover i husvagnen inatt. Tror inte att han kommer hem förrän sent på fredagkväll.Han ringde när han var framme en timme senare.Då satt jag och löste sudoko.Sen var jag inne på Ellos och Josefssons och Bonapartes hemsidor och beställde lite kläder. Ungarna la sig inte förrän 23.45 så jag kan ju ta mig en sovmorgon imorgon...Hoppas på bättre väder imorgon. Idag har det bara varit grått och trist. Vill så gärna åka till havet imorgon....!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dahlith - 18 augusti 2008 01:11

Jag ska om några dagar påbörja Pila-projektet.För mig är det fruktansvärt jobbigt att bara tänka på det. Inte att jag ska göra något eller så, utan det handlar om att jag ska bli synad ut i fingerspetsarna. Det är det som är det jobbiga att hela tide...

Av dahlith - 18 augusti 2008 01:00

Jag brukar göra lite tipsrundor till midsommar. Tänkte dela med mig av den som jag gjorde till i år.Om ni skickar ett mail till mig nalleli-s@hotmail.com  med er mailadress, så kan jag skicka frågorna färdiga med bilder och frågeformulär och rättelse...

...

Av dahlith - 22 juni 2008 23:59

 

Av dahlith - 1 juni 2008 23:39

Vill bara berätta att idag har jag gjort mat bestående av lax i ugn. wokgrönsaker som jag stekte. Hollandaisesås och oliver. Gjorde quornburgare och quornfileér till sandra och karin.  Sandra och jesper och lasse fick även ris till detta. märkte att ...

Av dahlith - 25 april 2008 00:33

Kan berätta att jag fortsatt att äta lchf på veggevis. Har nu hållit på i 13 veckor. Känns inte ett dugg jobbigt alls. Tänk jag får äta grädde, smör och ost utan samvetskval. Mitt problem är dock att jag får i mig lite för lite protein. Är inte så gl...

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards