Alla inlägg den 20 juni 2006

Av dahlith - 20 juni 2006 00:59

Mats åkte till Börje för att fixa hans insprutning på traktorn. Han blev jätteglad för att Mats kunde fixa det. Fick ett flak öl och 2 kg saltlakrits som tack.Sen åkte Mats och Jesper upp till Årröd för att köra in storbalarna.En karl var här från vägverket och skulle mäta vattenvärdet. Det var något man skulle göra alltid för att jämföra sen när nya vägen var dragen.Körde och hämtade Sandra i Åhus på körlägret vid 15.30 Pratade med Marie (Sofias mamma) rätt mycket. Sandra och resten hade haft uppvisning precis innan jag kom. Hon var glad att få komma hem. Hon var ganska trött på lägret nu. Men hon hade haft hur skoj som helst sa hon.Fick reda på att Sandra har varit ihop med Mikael i flera år. Tydligen har hon ingenting ihop med söteFilip. Jag och Sandra körde upp till Årröd när vi hade skrivit ut alla tipsrundefrågorna och så. Tog med mig en kofta som är lite silkesaktig och som jag aldrig använt. Gav den till Greta. Hon blev jätteglad. Hon sa ju häromdagen att hon ville ha en liknande den som jag brukar använda. Så när jag kom på att jag hade denna så var det ingen tvekan. Klart att Greta skulle få den då.När vi kom upp till Årröd så hade de elevatorn igång och höll på med att skjutsa alla balar upp på stänget. De höll på i många timmar.Vi kom inte därifrån förrän 20.45 Sen var det ju dags för Sveriges match mot England i VM-fotbollen.Allbäck var jätteduktig! Han kämpade på oerhört duktigt. Henke Larsson satte det andra målet. Det blev 2-2 och Sverige gick alltså vidare. Nästa match blir mot Tyskland.Brorsan ringde väldigt sent och berättade att bäbisen hade kommit nu. Det blev som vi visste en pojke, Melvin. De hade åkt in vid 21 och då var Mona öppen 9 cm. Sen hade det bara tagit 2 timmar så var han född. Han vägde (tror jag) 3885 g och var 53 cm lång. Jens sa att Mona hade grimaserat lite så det hade nog gjort rätt så ont... Tros väl sjutton att det gör ont! Killar borde testa på att göra något som gör lika ont som förlossning. Det är inte många killar som förstår hur jäkla ont det verkligen gör att föda barn.Min lillasyster Celie (14 år) och Jens dotter Lina (12 år) hade stannat hemma med resten av barnen. Jag behövde inte köra dit för att passa dom. Jens skulle köra hem så fort dom hade kommit upp på avdelning nu. Det blir ju inte så många timmar ensamma, dessutom så har dom sovit de flesta av dessa timmar.Hörde gossen i bakgrunden när jag pratade med Jens. Så mysigt! Man riktigt längtar efter en liten igen när man hörde det.Var förresten och hälsade på hästen Falcon ikväll. Men han var inte så intresserad av att hälsa på oss. Mats var precis uppe och tog en cigg. Han kan inte sova säger han. Han ska upp 5 och klockan är 1.20 nu. Blir inte mycket sömn för honom inte. Men å andra sidan så hade maskinen på jobbet gått sönder och de var tvungna till att "mantla om". Det gick tydligen inte att göra före midsommar så det blir nog ingen hård arbetsdag imorgon. Inte om man jämför med höarbetet som han haft de sista 2 dagarna i alla fall.Natti natti...

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards