Alla inlägg den 21 juni 2006

Av dahlith - 21 juni 2006 23:07

Mats åkte iväg tidigt och jobbade.Ungarna passade på att lura mig på en massa saker när jag låg och sov. De vet att jag svarar i sömnen och tydligen så hade jag gett dom tillåtelse till att ta av både det ena och det andra som jag normalt inte skulle låta dom göra en morgon.Smarta barn! Men lite småelaka mot sin mamma... ;)Idag regnade det på förmiddagen och resten av dagen var det väldigt molnigt. Men fruktansvärt varmt. Var tvungen att sätta tvärdrag här, men svetten lackade ändå.Mats jobbade rätt så länge ändå idag, men han kom i alla fall hem vid 17.15Vi körde in till bolaget först. Trots att vi nyligen varit i Tyskland och köpt en massa vin och sprit där så hade jag inte rödvin. Jag gillar normalt inte rödvin, men jag vet att B-M bara dricker det så jag fick ju köpa lite ifall hon vill ha på midsommarafton.Var på apoteket också och löste ut Cipralex. Tabletterna har varit slut i 2 dagar så det var ju hög tid.Var inom på Videomix och köpte godis för 120:-. Det är till midsommar.Sen tog vi en runda på Maxi. Mycket folk trots att det var kväll. Köpte allt som vi behöver i matväg till midsommar. Allt utom rädisor och jordgubbar. Får ta det imorgon istället. Slutsumman blev något på 1700:-. Jo, men det var väl som hittat! Hur sjutton kan det bli så dyrt för lite mat? Visserligen var det 4 pkt cigg och lite kläder till ungarna också, men det blir ju ändå 1300-1400:- ändå.Vi tog självscanning idag tack och lov! På så vis slapp vi ju att hantera alla dessa varor mer än nödvändigt.Max hamburgerrestaurang har öppnat i staden idag. Vi körde inom där. Oj, vad gott det var! Jag tog en greenburger med potatisgratäng och mozarellasticks. Orkade inte äta upp något mer än potatisgratängen. Ungarna fick resten och de älskade min veggeburger. De skulle ha en sån nästa gång.Har aldrig ätit på Max innan, men nog var det lite annan klass över dessa hamburgare. Alla var helnöjda.Ronny kom med katten Zorro. Vi ska passa honom tills på måndag. Han och Andrea och Alexander är i Italien nu under midsommar så de behövde kattvakt.Kan säga att det morras till höger och vänster här nu.Jag och barnen var hos hästen Falcon och gav honom några morötter. Det mumsade han glatt i sig. Fick klappa honom också lite.Mats ska jobba imorgon också så han la sig ganska tidigt.Blir nog en ganska stressig dag men jag tror nog att jag får tid till att skriva i bloggen även imorgonkväll.Natti natti...

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards