Alla inlägg den 24 juni 2006

Av dahlith - 24 juni 2006 00:44

Sov länge. Vi var trötta allihopa. Mats cyklade runt och tog ner alla tipsrundefrågorna.Städade undan efter gårdagens fest.Min deppighet satt i hela dagen idag också. Kände mig på något vis oälskad och inte behövd.Jag skulle följa med till Venestads dans ikväll var det tänkt men jag kände att jag inte hade lust med det alls. Körde hem till B-M och Ola för att titta på fotbollen. Sverige mot Tyskland i åttondelsfinal. Vi tog med oss Majas cykel och Mats tog sin också med sig.Tittade på fotbollen men det började ganska illa. I fjärde minuten så gjorde Tyskland mål och sen bara några minuter senare kom nästa mål det var i 12 minuten som tysken Podolski, gjorde ytterligare ett mål. Tyskarna hyllar nog Podolski idag. Zlatan var med idag men det gjorde ingen nytta alls. Tyvärr var inte Allbäck med när Zlatan var det. Synd, Allbäck har gjort bra matcher rakt igenom.Domaren dömde Lucic gult kort och lite senare, i 34 minuten, blev det rött kort. Orättvist! Vi fick därför spela den mesta tiden med en man kort. Dessutom tyckte jag att Brasiliens domare, Carlos Simon, såg alldeles för glad ut när han gjorde utvisningen.I andra halvlek fick Henke Larsson lägga en straffspark,eftersom han fälldes i straffområdet. Men han missade. Bollen var högt över mål. Trist för honom och för oss. Det lär ju vara hans sista VM-match.Zlatan blev utbytt mot Allbäck i senare delen av andra halvlek. Närmare bestämt i 72 minuten. Men tyvärr hann inte Allbäck visa framfötterna innan det var slut.Trist att vi inte kom längre. Det blev ett snöpligt slut på VM. Tyskland vann alltså med 2-0. Inte ett enda mål fick vi in. Vi blev bjudna på grillat sen. Satt ute och Mats och Ola drack Whisky. Spelade lite kubb igen. Barnen hade fått blodad tand efter gårdagen.Karin hade ringt flera gånger till Mats mobil. De var redan nere i Venestad och väntade på oss. Det fanns inga sittplatser där och det var fullt med folk.Jag och barnen körde hem 21.30 Mats skulle följa med B-M och Ola till Venestad. B-M körde.Jag och barnen var och matade Frisco med lite morötter. Tittade på tv och tog det lugnt.Hoppas att jag mår lite bättre imorgon. Det är inte skoj att känna sig deppig utan att förstå varför.B-M skjutsade Mats hem vid 1.30 Det hade varit massor av folk där, men Mats menade att det nog var bra att jag inte var med för jag hade tyckt att det var för mycket folk. Han träffade en del killar från OP som undrade om han skulle börja på New Holland här i Skåne. De ville bli tillfrågade om tjänst.Lasse, grannen hade också varit med Karin och Bella. De fick skjuts hem med Ann-Marie, Bellas mamma.Mats hade dansat med både Bella och Karin. Thomas hade tagit Mats i hand och varit väldigt trevlig. Konstigt att han inte kan höra av sig då. Mats tog kontakt sist och det går inte att driva ett företag utan kommunikation.Ola hade mått dåligt på vägen hem så de fick stanna och göra sig av med lite spyor... hrmmm... Ola då!!Mats la sig efter att ha rökt en cigg.Jag satt uppe ett par timmar till. Kelade med Ronnys katt lite. Det är en sån katt som stångas när han kelar. Mysigt!Ångrar mig lite att jag inte följde med till Venestad. Karin, Bella och Lasse var ju där och jag lovade att jag skulle följa med dit ifall dom kom. Men ärligt talat vet jag inte hur jag skulle kunnat fixa barnvakt med så kort varsel. Det var nog lika bra att jag var hemma...

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards