Alla inlägg den 14 juni 2006

Av dahlith - 14 juni 2006 22:26

Mats var iväg med ungarna imorse och sen besiktigade han passaten. Den var helt okej, gick rakt igenom med det nya draget och allt. ;)Jag var trött som attan och låg länge och drog mig. Mats la sig en runda till och somnade om. Var nog hårt att jobba 16 timmar igår.Jag och ungarna körde in till stan när de hade kommit hem.Var på textilkompaniet. Hittade lite smått och gott där. Var även på Lindex, H&M, Domus och Maxi.Köpte lite kläder och ett par skor. Letade efter en lämplig present till Thomas (barnens busschaufför). Hittade ett nyckelskåp med båtmotiv på maxi. (99:-)Mats ringde och sa att vi inte behövde vara rädda för att komma hem. Han hade tagit katterna till Agne för avlivning.Han hade tagit fjorlårskattungen Lilly och sen så hade han tagit Gräddnos 4 kattungar. Gräddnos hade han inte fått tag på. Sandra hörde detta och började gråta mitt ute på stan. Hon fortsatte att gråta hela vägen hem. Sen när vi var hemma så satt gräddnos utanför dörren och då fick Sandra en gråtattack igen.Mats var hos Ola och lagade en traktor.Jag vet att vi hade bestämt att vi bara skulle ha Simba, Missy och Tiger som katter här. Men det känns ändå så fel när man bestämmer över liv och död på detta viset. Jag vet inte hur det har gått till vid avlivningen och vill inte veta heller. Men jag kan inte låta bli att tänka på det hela tiden. Dom hade ju inte gjort något fel överhuvudtaget och ändå skulle deras liv berövas.Undrar när de ska "ta" Gräddnos? Hon ser så ledsen ut nu när hon inte har sina ungar att gå till.Jag måste sälja Simbas ungar nu snart. Det är 4 stycken. Sen ska Simba steriliseras och sen kan vi inte få fler kattungar här.My ringde och undrade ifall vi kunde passa deras hund Paddy nu i helgen. De skulle till Tylösand och fira Marias pappa som fyller år. Jag vet inte om vi kan göra det ska återkomma om det imorgon.Imorgon är det skolavslutning. Ska vara i kyrkan 9.15 när Sandra ska sjunga. Får sitta där även vid 10.15 när det är dags för Jespers klass att sluta.Måste komma ihåg att ta med presenten till Thomas i morgonbitti.Mats ska jobba 16 timmar imorgon också. Stackaren! Så han kommer inte att vara med på skolavslutningen imorgon.Tänker så på katterna som fått sätta sina liv till idag. Hoppas att de får det bra dit de kommer!

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards