Alla inlägg den 16 juni 2006

Av dahlith - 16 juni 2006 23:52

Mats och barnen åkte upp till Ola för att hjälpa honom hugga höet med mera. De åkte på förmiddagen och kom inte hem förrän sent på eftermiddagen, så jag hade många timmar för mig själv. Skönt!Solade en god stund. Gjorde lite sudoko. Sen tyckte jag att jag skulle göra lite nytta också. Fram med gräsklipparen. Rullade ut den med mycket möda. Naturligtvis var det inte luft i framdäcket. Jahapp... hur gör man då..? Kör bort klipparen till garaget och sätter igång kompressorn. Fel munstycke sitter på. Mhmm... var är klockmunstycket då? Fick lägga mycket tid på att leta upp den. Tyckte jag pumpade och pumpade men inget hände, men till slut tyckte jag att jag hade fått till det rätt så bra. Kände mig lite duktig! Sånt där har jag inte gjort förut. Hann klippa nästan allt innan Mats och ungarna kom. Då hade jag nog hållt på i 2,5 timmme med att bara klippa.Lasse kom hit när jag klippte. Han tackade för inbjudan till midsommar och sa att dom tackade ja, han och Karin. Det blev jag jätteglad för! De är så trevliga våra grannar Lasse och Karin.Lasse berättade att han skulle upp till Korsborg eller kronborg eller något sånt. Det låg uppe vid vättern iaf. Han skulle på någon återträff för militärer. När jag körde till affären lite senare så stannade jag och pratade med Karin. Bella var också där så jag undrade ifall inte hon också ville komma på midsommarafton och det ville hon gärna. Skoj! Då blir vi rätt så många nu då. Ska sätta igång med tipsrunda och skattjakten så det blir färdigt också.Grillade flintastek och grillspett. Jag och Mats drack lite vin.Mats la sig rätt så tidigt.Imorgon ska Sandra på körläger och är iväg i 4 dagar. Blir säkert jätteroligt för henne. Får hjälpa henne med packningen imorgon. Hon ska inte vara iväg förrän 15.Förresten så klappade jag Bellas och Karins ena häst idag. Dom är rätt så stora. Kände mig ganska liten. Bella skulle tävla med den hästen imorgon och var lite nervös över det. Men det går säkert jättebra!

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards