Alla inlägg den 17 juni 2006

Av dahlith - 17 juni 2006 00:18

Vi packade Sandras väska under förmiddagen. Pratade med B-M. Hon ville att jag skulle köpa vita tights till henne ifall jag kom till någon sån affär.De skulle ha kalas för Julia ikväll.Vi diskuterade ifall det var värt 6.5 euro för att kolla in vädret på http://theyr.net/ B-M tyckte absolut att det var värt det eftersom det betyder mycket för dom att vädret stämmer så att de kan ta in höet. Registrerade mig och fick reda på att jag fick 14 dagar gratis först. Kanon ju! Vi har alltid kunnat lita på den sidan innan när den var gratis. Fast det visade sig att den inte stämde så bra idag iaf. Skulle inte bli något regn här och ändå regnade det rätt så mycket efter 22 på kvällen.Var och lämnade Sandra på EFS-gården vid 15. Sofie och storasyster, Sofia, Therese och storasyster, en annan tjej och så Sandra delade på en stuga. Jättefint var där.Vi fikade och fick träffa ledarna. Sandra kommer säkert att ha det jättekul nu i fyra dagar.Körde hem 15.40 Jesper var ledsen. Han hade också velat göra något roligt nu.Vi cyklade ner till byn och åt pizza och drack vars en starköl. Cyklade sen vidare till Börje och Ingrid. Börje hade trampat på ett spik, rakt igenom foten, så han gick med kryckor och åt penicillin.Fikade och drack en whisky till kaffet. Fick ett smältljus av Ingrid.Sandra ringde 21.40 och sa godnatt. :)Hemma igen 22.30Tog en whisky till och satt på altanen och slappade. Tittade på tv och löste sudoko. Mats och Jesper gick och la sig.Hörde en häst som sprang i galopp utanför. Tänkte "varför är Karin ute och rider så här sent?" (klockan var ca 23.30) Sen lät det som hästen flåsade mig rätt i örat. Tittade bak mig flera gånger där jag satt med ryggen mot altanfönstret. Såg ingen häst. Sen sprang hästen fram och tillbaks lite. Jag blev faktiskt lite rädd. Kom att tänka på att det såg ut som om Karin inte var hemma. Gick in och väckte Mats och fick med mig honom ut på grusvägen för att titta ifall det fanns någon häst där. Jodå... där stod en häst intill stengärdet. Det var alltså ca 20 meter ifrån där jag suttit på altanen.Såg att det lös hos Karin så jag sprang dit medans Mats stannade hos hästen. Antar att jag skrämde Karin när jag kom så sent på natten.Bråttom fick hon iallafall när jag sa att en av hennes hästar hade rymt.Men det visade sig att det inte alls var hennes häst. Hon hade alla sina i hagarna där de skulle vara. Men hon tog hästen med sig och ställde honom i stallet. Hon skulle ringa till polisen med en gång. Hästen verkar ha sprungit en bra bit.Får ju hoppas att ägaren ringer till polisen så fort som möjligt och inte ger sig ut och letar överallt först. Han såg jättefin ut och ägaren kommer säkerligen att sakna honom ganska snart. Karin sa att det var en ponny. Men den var faktiskt rätt så hög. Jag trodde att alla ponnys var låga.Jag har nog förresten lite hästskräck... hihi.. märkte det så fort hästen vände på sig lite så var jag snabb som en vessla att flytta på mig så att han inte skulle ge mig en spark. Vet inte varför jag har fått för mig att hästarna ska sparka på mig. Jag har ju knappt mött hästar förr i mitt liv.Svärmor ringde innan idag. Hon hade varit på Bornholm i 3 dagar. Det hade varit mycket trevligt sa hon. Hon berättade att Einar hade dött igår. Det var något med lungorna. Det var en trevlig karl, Einar. Rolig på alla sätt och snäll.Jag sa att vi ville skicka blommor till begravningen.Vila i frid Einar!Ska fortsätta med tipsrundefrågorna till midsommar, ett tag nu.Natti natti

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards