Alla inlägg den 22 juni 2006

Av dahlith - 22 juni 2006 00:43

Mats jobbade och stack tidigt. Han var hemma igen strax efter 14. Då hade han varit inom Frukt och bär och köpt 5 liter jordgubbar och rädisor. 156:-Jag klippte alla gräsmattorna här. Höll på till 17.00 Gjorde iordning på altanen med fler möbler och andra dukar och så.Eftersom jag tog gräsklippningen idag så tog Mats hand om dammsugning och tvättning av golv.Jag och ungarna åkte till Eko och köpte lite nödvändigt som tillkommit på listan. Köpte även gulliga blommor och krukor.Hittade en vattenfast mascara också där som jag köpte på impuls.Körde vidare till Hemköp. Skulle ha franska och lite annan mat för dagen där.Pyntade och donade lite. Har en "attgöralista" som jag går efter och prickar av efter hand. Än så länge håller vi oss till listan. Nästan i alla fall... Jag ville att midsommarstången skulle blivit lövad idag men det tyckte inte Mats. Han tyckte det var viktigare att titta på fotboll idag.Jag och ungarna beväpnade oss med vars en sax och sen körde jag iväg för att plocka vilda blommor.Vi hittade ett lagom fång med blommor, men på ett ställe där vi stannade hittade vi ett smultronställe. My god... så mycket smultron det fanns där. Det gick inte att plocka slut på dom. Vi plockade kanske en halvtimme men bestämde sen att vi får åka dit en annan dag, det var ju inte meningen att vi skulle plocka smultron idag. Men gott var det! Vi plockade i en papperskasse och fyllde lätt botten av kassen på den tiden vi plockade.Bestämde mig för att inte börja något med maten idag. Det får vara tills imorgon så att det håller sig fräscht. Tog i stället ett bad med peeling och så. Efteråt epilerade jag och hade lite manikyr, pedikyr.Ronny och Andreas katt, Zorro, som vi passar, har verkligen visat framfötterna idag. Han kör iväg mina egna katter så att dom inte vågar vara inomhus. Zorro får vara inne hela tiden. Men jag tror att vi får köra hem honom till Ronny imorgon för jag hittade kattbajs i en hörna ikväll. Dessutom så bet han min Missy.Har fått stänga in honom i datarummet så länge och hålla honom åtskild från de andra katterna.Jaha ja... kan summera att dagen med förberedelser inte var så jobbig idag (blir nog värre imorgon). Men det beror ju enbart på att jag tog gräsklippningen och utejobbet istället för Mats idag. Det är ju inte så ansträngande och sitta på gräsklipparen precis. Jag gjorde ett bra byte kan jag konstatera. ;) Byter gärna fortsättningsvis också... tihi...

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards