Alla inlägg den 23 juni 2006

Av dahlith - 23 juni 2006 00:05

Hade fullt sjå med att följa min lista med "attgöra" inför midsommarfesten. Höll på med maten hela förmiddagen och större delen av eftermiddagen också.Mats och Jesper lövade midsommarstången.Klockan 16 kom förste grannen Lasse. Han hade med sig ett långt paket till mig, och 2 mindre till barnen. Mitt paket innehöll jättefina fotogenlampor att ha utomhus. Jesper och Sandra fick jongleringsbollar och en frisbee. B-M, Ola och barnen kom strax därefter, cyklandes. Karin kom efter en kvart ca.Fick en bukett blommor av Ola och B-M. Mats fick en flaska Absolut och en limpa cigg.B-M hade en fin lax med sig.Bjöd på välkomstdrink med smultron i. Klädde midsommarstången. Fast det var mest jag och barnen som klädde.Sen blev Ola lite otålig... Han ville gå tipsrundan. De kom iväg vid 17.15 Jag stannade hemma och stekte köttbullar, prinskorvar och dukade fram all mat ut på altanen.Jesper och Karin var först i mål från tipsrundan. Men det var Julia som tog hem segern. Ja, egentligen var det Sandra men eftersom hon ingår i vår familj så diskade jag henne och så fick den därefter vinna. Vinsten var en stor fleecefilt med svenska flaggan. Hon blev jätteglad för vinsten och Sandra blev skitledsen för att inte hon vann den. Får köpa en sån filt till Sandra sen.Vi åt strax efter 18. Då serverade jag:nypotatis, gräddfil, matjessill och 3 andra sorters sill, lax (från B-M), gräslök,rädisor, mozzarellasallad, köttbullar och prinskorv, vegetariska köttbullar och vegetariska korvar, kokta ägg, sallad med isberg, cocktailtomater, fetaost, rödlök, gurka, dressing, knäckebröd, kavring, franskbröd, smör och ost.Det blev snapsar till maten och öl och vin och läsk. Det var mest gammeldansk som gick åt till snaps.Lasse var en hejare på att sjunga snapsvisor och sjöng glatt. Men han hade stor konkurrens av barnen. De sjöng "Zlatanlåten" gång efter annan och bytte ut Zlatan mot ett av våra namn. De gick igenom oss allihopa.Isabell hade jobbat till 18 och kom när vi åt. Jätteskoj att hon kunde komma. Hon är rolig och lättsam. Kom fram till att vi bott grannar när jag var runt 16 år, men då var hon inte merän 5-6 år gammal. Men hon kom i alla fall ihåg våran hund.Efter maten var det dags för barnens skattjakt. De roade sig ett bra tag med den och var så glada över skatten de hittade. En kylväska fullproppad med godis. (Blir inget godis några veckor framöver nu, måste hålla igen lite på det).Sen badade barnen i poolen.Sen var det dags för glass, jordgubbar, maränger och grädde. Kaffe och chokladbollar. Whisky och Xante. Jag var så mätt så jag orkade inte äta något.Bella och Karin gick hem och tittade till sina hundar men kom igen efter en kvart. Då spelade vi kubb. Jätteroligt! Men Jesper var så dålig förlorare och skulle byta lag bara för att det han var i inte vann. Jag bytte med honom och då vann vi, sen fick jag byta tillbaks igen. Hur som helst är jag den enda som skryta med att "mitt lag" vann alla gångerna. ;)Sen spelade alla fotboll (utom jag och Karin) Mats trillade ett par gånger, B-M en gång och Lasse en gång. Plockade fram lite gotter under tiden. Chips 2 sorter, ostbågar, salta pinnar, jordnötter, godis, gurkstavar, morotsstavar, paprikabitar och 2 olika dippa. Så sen blev det groggbord och gotter.Ungarna lockade Bella till att bada i poolen. Hon var och hämtade sin bikini och hon gick banne mig i poolen också. Klockan var över 23 när de tog doppet. Usch, jag tyckte att det var kallt då men de klagade inte de som badade.Vi pratade och skrattade och hade roligt hela kvällen. Jag tyckte att det var helmysigt. Maja var trött och somnade så B-M och Ola cyklade hem vid 00.30Bella, Karin och Lasse gick vid 2.30 Jag vet inte vad som hände riktigt då men jag blev så deppig på något sätt. Det bara flög på mig.Kallt var det i sovrummet så jag tyckte inte att jag ville ligga där utan la mig i soffan istället. La mig i min egen säng igen sen när det var morgon.Men summa av kardemumma så är jag helnöjd med midsommarafton. Jag hatar födelsedagar, jul och gillar inte nyår särskilt mycket, men midsommar är speciellt tycker jag.GLAD MIDSOMMAR ALLIHOPA!

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards