Alla inlägg den 9 juni 2006

Av dahlith - 9 juni 2006 00:16

Kom iväg med ungarna till skolan. Jesper åkte till Kreativum i Karlshamn idag.Sandra ringde 13.10 och hade missat bussen. Rektorn hade släppt dom för sent. Fick köra och hämta henne på skolan. Jättevarmt väder men det var ingen tid till att sola idag.Skulle hämta Jesper på skolan klockan 15 men de var försenade på grund av SwedenRockFestival. Det var långa köer vid Norjeboke. Han kom inte förrän 15.30Körde direkt in till stan. Det var inte roligt kan jag säga... Det var folk precis överallt. Det gick inte att köra någonstans. Tog en halvtimme att ta sig in i stan och ytterligare en till att hitta parkering.Det var studentbilar precis överallt. Såg visserligen mysigt ut för dom. En underbar dag att ta studenten på kan jag säga. Vädret var perfekt!Var på Kapp-Ahl. Köpte en vit blus till mig och ett brunt ´pärlhalsband. Köpte ett brunt halternecklinne och vita 3/4byxor och en brun kavaj till Sandra. Jättesnyggt!Var borta om Domus för att köpa blommor till Linus men det var bara skräp där. Tog ut lite pengar och körde vidare till Växthuset istället. Jesper var vansinnig. Han ville bara hem. Det var ju så mycket folk överallt.Mats hade kommit hem och var färdigklädd när vi kom 17.45 Det var bara till att byta om i racerfart och sen ge oss av. Vi skulle vara hos Linus 17.30 egentligen.Vi var där 18.05 Gav honom blombukett och 900:-. Oj,oj,oj vad mycket folk där var sen då. Massor av folk som jag aldrig ens hade sett.Kände paniken komma smygande, men ställde mig lite avsides och rökte. Försökte lugna ner mig och få iväg stressen som jag hade i kroppen. Det lyckades inte särskilt bra. Kände paniken välla upp inom mig och blev alldeles skakig. Tårarna började rinna och jag fick gå därifrån.Bad Mats om nycklarna till bilen så jag kunde köra hem, men han ville inte att jag skulle åka. Han försökte på alla vis få mig till att stanna.Jag blev bara värre och värre. Till slut fick jag nycklarna och kunde på något underligt vis ta mig hem.Bara satt och kopplade av sen när jag kom hem. Hade fotbollen igång på tv:n. VM börjar ju idag. Jag satt och tittade på det men jag vet fortfarande inte vad det blev och inte ens vilka som spelade. Hjärnan var inte riktigt som den skulle.Mats ringde 22.35 och sa att jag kunde komma ut igen och hämta dom.Var där 23.00 Där var folk kvar, kände mig alldeles bortkommen när jag kom dit igen.Fick köra Magnus och Åsa hem först. Sen körde jag Tobbe in till stan.Var hemma igen 24.Konstigt att det kunde bli så här illa. Jag har ju social fobi och panikångest, men jag har ju ätit tabletter för det i 7 år nu och har gått i kognitiv beteendeterapi i 2 år. Jag har lärt mig att handskas ganska så bra med det tycker jag. Det var längesen jag kände denna paniken som jag gjorde idag.Mats tyckte att jag skulle stanna och äta i alla fall. Herregud... hur skulle det gått till... jag hade inte ens träffat munnen med gafflen..Det ska bli fint väder imorgon igen. Hoppas att jag kan njuta mer av morgondagen!

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards