Alla inlägg den 30 juni 2006

Av dahlith - 30 juni 2006 01:03

Jag kunde inte somna alls inatt. Somnade någon gång efter 6.00 Envisa flugor... Tror att alla hade gått ihop om att terrorisera mig. Jag gillar inte att döda flugor med mina bara händer men imorse var det inget annat som gällde. Krossade dom som ingenting med mina fingrar. Fast de försvann liksom aldrig... det fanns hela tiden fler och fler. Sånt gör mig tokig och det gick som sagt inte att sova.Ungarna var ganska snälla under morgonen så att jag fick sova lite i alla fall.Julia ringde och bjöd Sandra till hennes och Julia. W. kalas på söndag. Sen ville hon att vi skulle köra ner till stranden idag. Fast det orkade inte jag. Allt kändes så jobbigt. Då skulle jag behöva tanka, handla, koka kaffe och göra en massa mackor, fixa hårstubben på benen ja... det var bara en massa som jag inte pallade med att göra.Sandra blev skogstokig och gick bärsärkargång härhemma. Hon spottade ner mina fönster och kastade med saker, stod och ylade så det skar i öronen.Jesper hjälpte mig lite med henne. Vi kastade ut henne där ute och hon fick inte komma in förrän hon hade putsat fönstret som hon spottat ner.Det här med att yla och att spotta är något hon börjat med den sista tiden. Det verkar som om hon fattat att hon framkallar fruktansvärda reaktioner från mig och det verkar hon vara ute efter. Är lite småsur på henne ännu.Mats var hemma vid 17. Då var allt frid och fröjd här. Vi spelade kubb hela familjen. Sandra kunde till och med sätta på kaffe till oss. Var iväg och handlade lite och sen gick Mats och ungarna till grannarna för att hjälpa till med altanbygget där.En lugn och skön stund för min del. Slappade framför tv:n och löste lite sudoko (som vanligt ;) ). Sen satte jag igång en DVD (satt på altanen). Det var kommissarie Winter. Tittade bara på halva för sen kom barnen och undrade ifall jag inte skulle med bort till Karin och Lasse.Så jag följde med dit. Fick en aprikoslikörshot där.Tror inte att vi var där mer än en timme. Jesper betedde sig så hyperaktivt så jag nästan fick spel på honom. Han brottades med Sandra, sprang 10 varv runt uthuset, satt och kastade sten under deras altandäck, höll hela tiden på att smälla till dricksglasen med öl och dylikt. Kände att det var dags att gå därifrån. Jesper blev arg för att jag inte ville skjutsa honom hem på hans cykel. Då började han kasta stenar efter mig. Tvärilsk var han. Han var på väg att göra likadant som Sandra, med att spotta efter mig. Men det blev bara en spottning och sen kom han på andra tankar. Hans cykel skulle han inte heller ta med sig därifrån. Men när vi var hemma igen så tog jag honom i armen och sa att han inte var välkommen in ifall han inte gick och hämtade sin cykel. Han tog Sandra med sig och gick och hämtade den. Men jag var fortfarande lite sur. Inte blev det bättre när Sandra frågade gång efter annan ifall hon fick ta en kaka. Säger jag att man inte äter kaka 23.30 på kvällen så tycker jag att hon ska acceptera det, men nej då.. Hon bara svarar "och...?"Mats brydde sig inte något om det hela heller. Enligt honom verkade det helt okej ifall hon tog kaka så sent. Det verkar som om barnen gör allt för att få mig att spåra ur nu.Satte mig och kollade igenom lite på nätet efter olika digitalkameror. Den jag har är så pass gammal och föråldrad nu så att det känns som om det är dags att byta upp sig. Beställde en ny för 1895:-. Vet inte hur länge jag får vänta på den för det var beställningsvara. Men det kändes genast lite lättare när jag satt och shoppade. Hihi.. jag är garanterat en sån där som deppshoppar bara för att må bättre. Det har hänt mig många gånger att jag åkt iväg och handlat bara för att jag kännt mig lite deppig. Det är ju förstås inte bra, men jag kan inte låta bli att le lite åt det ändå. Vad är det som får en till att må bättre av att shoppa? Är det glädjen över att få äga en viss sak? Själva köptillfället? Jag vet faktiskt inte själv...I vilket fall som helst så känns livet lite bättre nu. Annars så har dagen mest varit "piss". Inte för att jag ansträngt mig särskilt mycket för att göra den bättre heller... men iaf..Imorgon ska vi på loppis kl 13. Karin och Lasse ska också följa med. Jag är ute efter ett gammalt kylskåp som jag kan ha i förtältet sen när vi campar. Karin är ute efter trädgårdsmöbler. Vi får väl hoppas att det blir napp imorgon. Annars vet jag att det är loppis nästa lördag också i Venestad.Det är ju MC-kortegen också imorgon. Vi brukar alltid titta på det men jag vet inte om vi ska imorgon. Pratade med brorsan innan idag. De kanske inte är hemma imorgon så vi kan inte stå hemma hos dom ju. Eller jo, det kan vi ju ändå visserligen, men det är inte lika roligt. Dessutom vill jag träffa Melvin, deras nyfödde gosse.Magnus och Åsa är iväg på semester och Lasse och Lisbeth är också iväg (Kroatien) så det finns ju ingen hemma där heller. Vi kanske får ställa oss i Åhus istället... får se..Bilden nedan är från MC-kortegen 2004. Antar att bilderna från förra året ligger på en annan hårddisk för jag hittar dom inte just nu. :(

Presentation

Omröstning

Har du barn?
 Har fler än 2 barn
 Har 2 stycken barn
 Har 1 barn
 Har inga barn men planerar inom de närmaste åren
 Har inga men försöker
 Har inga och vill inte ha
 Så långt har jag inte tänkt ännu...
 Vill gärna ha, men kan inte, tyvärr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards